#ひとり言#Morning! How’s it going? I’m good. Today’s Thursday, June 27th. It’s cloudy, and it’s around 19°C now, but it's supposed to get up to 26°C and stay cloudy all day.


So, something interesting happened yesterday. I heard what sounded like a male choir outside my office. After about 15 minutes, I looked out and saw a group of Buddhist monks walking side by side on the shopping street near the pedestrian crossing bridge.


They were chanting sutras! Those voices were the monks! They were also asking for alms as they walked. I’ve seen a monk begging before, but never a whole group like that. It was quite an experience.


Anyway, it’s a workday for me, so I’ll just be doing my usual routine. 


That’s it from me. Have a great day! Catch you later.



おはようございます!元気ですか?私は元気です。今日は6月27日、木曜日です。今、外は曇りで、気温は19度くらいですね。でも、予報では最高気温26度で、一日中曇りらしいです。


さて、昨日ちょっと珍しい光景を見ました。オフィスの外から男性合唱団のような声が聞こえてきたんです。誰が歌っているのかなと思ったら、15分くらい後に、横断歩道橋から商店街を歩いている仏教のお坊さんたちを見つけました。


お経を唱えていたのは、あのお坊さんたちだったんですね!歩きながら托鉢もしていました。お坊さんが一人で托鉢しているのは見たことがありましたが、こんなに多くのお坊さんたちが一緒に托鉢しているのは初めて見ました。とても貴重な体験でした。


それでは、今日は普通に仕事の日なので、いつものルーティンをこなします。 


これで終わりです。良い一日を!またね。