#ひとり言#Hello.

My wife and I went to Isonokami Shrine, Toshodaiji Temple, and the Nara National Museum in Nara. So, this time,

I'll tell you about the Nara National Museum, which I visited for the third time. The museum is about 1.0 km east from Kintetsu Nara Station. To the north of the museum is Todaiji Temple, famous for its Great Buddha. The museum is currently holding a Kukai exhibition. The exhibition will run until June 9th. There, mandalas and Buddhist statues that Kukai taught were on display. Among the many exhibits, when I saw the Buddha statue of Kukai, I was soothed by his gentle expression. It was good. That's all. 


こんにちは。

私たち夫婦は奈良の石上神宮、唐招提寺、奈良国立博物館に行きました。そこで、今回は、

三回目の奈良国立博物館をお伝えします。その博物館は、近鉄奈良駅から、東へ約1.0kmの所にあります。この博物館の北に大仏で有名な東大寺があります。博物館では、今、空海展をしてます。展示は69日までです。それで、空海が教えた曼荼羅や仏像が展示してありました。多くの展示物の中で、私は空海の仏像を見た時、彼の優しい表情に癒されました。良かったです。以上です。