#ひとり言#Hello.

My wife and I went to Isonokami Shrine, Toshodaiji Temple, and the Nara National Museum in Nara. So, this time,

I'll tell you about the first Isonokami Shrine. The shrine is about 2km from Tenri Station. On the way there, there was the Tenrikyo headquarters. It was a big building. It took 30-minutes walk from Tenri Station. It is one of the oldest shrines in Japan. I didn't know that. The shrine had a famous sword that is said to be even older.

The shrine is surrounded by a lot of forest, and it was a quiet and relaxing place. That's all.


こんにちは。

私たち夫婦は奈良の石上神宮、唐招提寺、奈良国立博物館に行きました。そこで、今回は、

一回目の石上神宮をお伝えします。その神宮は、天理駅から、約2kmの所にあります。行く途中に、天理教の本部がありました。大きな建物でしたね。神宮は、天理駅から歩いて、約30分かかりました。そこは日本最古の神社のひとつです。私は、知りませんでした。神宮には、もっとも古い言われる有名な刀がありました。

神宮の周りは、森林が多く、静かで落ち着く場所でした。以上です。