#ひとり言#Hello. How are you? I’m well. Today’s topic is a swallow's nest. 

On my way to home there is a convenience store. I've been watching convenience stores for the past month. There was a swallow's nest in front of the entrance. There were two baby birds in their nest the day before yesterday. I wondered when they would fly out of their nest. 

I saw the nest as usual yesterday, but the birds were not there. They probably flew away in the past two days. I was relieved to know that. 

Have a nice day. See you later.


こんにちは。お元気ですか?元気です。今日の話題はツバメの巣です。 

帰宅途中にコンビニがあります。このコンビニを1ヶ月間見ていました。玄関前にツバメの巣がありました。一昨日は巣に2羽のヒナがいました。いつ巣から飛び立つのかと思っていました。

昨日もいつものように巣を見ましたが、鳥はいませんでした。ここ2日間で飛び立っていったのでしょう。そう知ってホッとしました。

良い一日をお過ごしください。それでは、また。