Hello 😃 How are you? I'm fine. I'm off work today, so I'm planning to do some online English conversation for the first time in a while. By the way, the World Para Athletics Championships ended on May 25th. I joined  for three days as a volunteer. The wheelchair athletes use a bus, and my role was to assist them in getting on and off the bus. Reflecting on my experience at the championships, I realized a few things. 


First, the athletes were very friendly and cheerful, and I gained a lot of energy from them. Second, when I spoke to the athletes in English, they understood me even if I expressed the same thing in different ways. This taught me that there is more than one way to say something. Additionally, I noticed that the other Japanese officials and volunteers spoke to the athletes in English with confidence, loudly, and slowly. Lastly, I learned the importance of smiling and being cheerful.


I had such a great experience that it's hard to put it into words. Thank you. That's all. Have a good day. See you.


こんにちは😃 お元気ですか?私は元気です。今日は仕事が休みなので、久しぶりにオンラインで英会話をする予定です。ところで、525日に世界パラ陸上選手権が終了しました。私は3日間ボランティアとして参加しました。車椅子の選手たちはバスを使用しており、私の役割は彼らがバスに乗り降りするのを手助けすることでした。


選手権で学んだことを振り返ってみると、まず、選手たちはとてもフレンドリーで明るく、彼らから多くのエネルギーをもらいました。次に、英語で選手たちに話しかけた時、同じことを違う言い方で言っても理解してくれました。つまり、一つのことを言うのには複数の方法があるということです。また、他の日本のスタッフやボランティアは自信を持って、声を大きく、ゆっくりと英語で話していました。最後に、笑顔でいることや明るく振る舞うことの重要性を学びました。


言葉にできないほど素晴らしい経験ができました。ありがとうございます。以上です。良い一日をお過ごしください。それでは。