311 | Drifting Days

Drifting Days

亜熱帯を漂う日々もほぼ30年

two drifters off to see the world.



311、13年が経ちました。

311, 13 years have passed.
 

13年前、初めてこの場所を見に来た日でした。

ですので、その日の記憶と重なります。

13 years ago was the day I came to see this place for the first time.

Therefore, it overlaps with my memory of that day.
 

高層のフラットが四棟しかなかったエリアへ香港島からの転居を決めました。

ですので、このエリアに住んで13年になりました。

We decided to move from Hong Kong Island to an area where there were only four high-rise flats.

So, We've lived in this area for 13 years.


 

どんよりと雨模様の日、今年は手向けの桜があります。

On a gloomy and rainy day, this year there are cherry blossoms for hand.
 

明日は、叔父の家族葬。

帰ろうと思いましたが、叔母から「家族葬だから、急いで来なくていいよ、予定していた夏にゆっくり来なさい。」と言われ、そうすることにしました。

Tomorrow is my uncle's family funeral.

I was thinking of going home, but my aunt told me,
"It's a family funeral, so there's no need to hurry. Just come in the summer, as you planned.''
So I decided to go for it.