BTS JUNGKOOK - Too Sad to Dance
2023.11.03 - GOLDEN



Last week I found a message in a bottle
先週 俺はボトルに入ったメッセージを見つけた

It said go home ain’t nobody love you no more
家に帰れ もう誰も君を愛していないと書いてあった

I can’t disagree
異論はない

So last night I went to the club
昨晩 クラブに行ったんだ

Had a couple too many threw up
飲みすぎて何人か吐いていた

Now everybody’s laughing at me
今や皆が俺を嘲笑っている

‘Cause I’m way too sad
あまりにも悲しいから

Way too sad to dance
踊るには悲しすぎる

I’m way too sad to dance
俺は悲しすぎて踊れない

‘Cause I got too caught up my friends agree
なぜなら 友人たちの意見に耳を傾けすぎたから

A broken heart and nobody
傷ついた心 そして誰もいない

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

And now I just wait by the telephone
そして今 俺はただ電話のそばで待っている

You ain’t coming back and I should’ve known
君はもう戻ってこないし 俺は知っておくべきだった

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

This morning I knocked your door
今朝 俺は君のドアをノックした

Just to admit my floors
自分のフロアを認める

But you said you’ve heard it all before
でも君は全て聞いたことがあると言った

And this Christmas I got no gifts
そして今年のクリスマスはプレゼントがなかった

Do I really deserve all this
俺は本当にこのようなことに値するだろうか

So I head straight down to the liquor store
だから僕は直ぐに酒屋に直行した

‘Cause I’m way too sad
あまりにも悲しいから

Way too sad to dance
踊るには悲しすぎる

I’m way too sad to dance
俺は悲しすぎて踊れない

‘Cause I got too caught up my friends agree
なぜなら 友人たちの意見に耳を傾けすぎたから

A broken heart and nobody
傷ついた心 そして誰もいない

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

And now I just wait by the telephone
そして今 俺はただ電話のそばで待っている

You ain’t coming back and I should’ve known
君はもう戻ってこないし 俺は知っておくべきだった

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

And that’s why I’m too sad to dance
だから俺は悲しくて踊れない

So I called up my pops last night
それで昨日の夜 お父さんに電話して

He said by the morning light
彼は朝の光の中でこう言った

You won’t need no romance
ロマンスは必要ないと

He told me, walk that walk alone
彼は俺に言った 一人で歩くその道を

And talk that talk you know
そして その話をするのか

‘Cause you don’t need no one to dance
だって踊るのに誰も必要ないんだから