KADOKAWA Co.,Ltd 

 

 
 
 

 

Mama , Do you remember  

the old straw hat you gave to me 

I lost the hat long a go , 

flew to the foggy canyon , yeh 

 

 

Mama , I wonder 

what happened to that old straw hat 

falling down the mountain side , 

out of my reach like your heart 

 

 
 
 
 
 
 
 

Suddenly the wind came up 

Stealing my hat from me yeh 

Swirling whirling gusts of wind 

Blowing it higher away 

 

 
 
 
 
 
 

 

**

Mama , that old straw hat 

was the only one I really loved 

But we lost it , 

no one could bring it back 

like the life you gave me 

 

 

**

like the life you gave me

 

ママ、憶えてるかい?

 

昔、僕にくれた麦藁帽子のことを

 

帽子は、

霧の立ちこめた

渓谷に飛んでいった 

 

ママ、僕は不思議に思うんだ

 

その麦藁帽子に何が起こったのか

 

帽子は、山腹で落ちていった

 

あなたの心のような、

手の届かない所に 

 

突然、風はやって来て

 

私から帽子を奪っていった

 

帽子は、

風の突風に渦を巻きながら

 

遠方に、より高く吹いていった 

 

**

ママ、その麦藁帽子は

 

私が愛した、

たった一つのものだった

 

けれど、

私たちは、

それを失ってしまった

 

誰も、

それを戻すことができなかった

 

あなたが

私に与えてくれた人生のように

 

**

あなたが

私に与えてくれた人生のように

 

The Main Theme From 

Proof Of The Man 

人間の証明  

 

原詩  西条八十 「帽子」 

英語訳詩 Joe 山中、角川春樹 

作曲・音楽 大野雄二

(Warner Pioneer 1977) 

日本語訳詩 S.Ya’s