Why I Bought an iPhone 6 Plus.


This morning, I read a very interesting article by Minami Kyoko.

今朝、南 恭子さんの大変面白い記事を読みました。


The gist of the article is that if you had a goal for 2014 which you did not reach, then you have broken a promise to yourself, and there is every reason to believe that you will do so again in 2015. In order to avoid that outcome, she suggests that you buy yourself the expensive version of something that you use every day. Every time you see this item, you will recall how you missed your goal. On the other hand, having spent more money than usual on yourself, you can envision yourself as someone one rank up from who you were in 2014, and most importantly, every time you use the item, you will be reminded that you must reach your goal during 2015.



1229-01

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=828986263829351

引用開始______________________


【痛い思い出があれば、贅沢になろう】


おはようございます。昨日の反省会の続きです。 未達成の目標は、来年の目標に進化させますが、 来年は達成したいですね。そこで、少し工夫してもらいます。 今年の目標は、昨年の自分が決めた、今年の自分との約束です。 理由はどうであれ、それを守れなかったのですから、 将来の自分への信頼が傷ついています。 すると来年の自分も、今年決めた目標を達成しないかもと、 2015年の自分への不信感が生まれてしまいます。 そこで、 2015年の自分は、 目的が達成できなかった2014年の自分とは異なることを、何らかの方法で、 納得させておく必要があると思います。 その例として、いつも使っている日用品を、 贅沢なものに変えることを進めます。 いつも100円で買っているハンカチを、 500円のブランドのロゴの入ったものに、 500円の折り畳み傘を4000円のものに、 2000円で買っているネクタイを2万円のブランドものに、 何か一品、買ってもらいます。 すると、いつもより大金をはたくので痛いし、 日用品なので、何度も見るから、その痛みは残りますね。 でも、それだけの贅沢をできる自分は、 今までの自分より何ランクも上ですよね。 約束破る自分とは違うと思えますよね。 また、 贅沢品を使うたびに、なぜこんな贅沢品を買ったのか思い出す事で、 達成すべき目標を思い出すことも期待できます。 そして、 最も重要なことは、 未達成だから大金使ったのだから、 今度は、達成しなければと思えることです。 もし、来年こそは達成したい目標がある時は、ぜひ、いつもは買わない、ちょっと贅沢な日用品を買う事をおすすめします。 では。 今日も自分史上最高の日をお送り下さい。


引用終了______________________



1229-02

Taking this advice to heart (or perhaps using it as an excuse), today I bought a new iPhone 6 Plus. The Softbank store in Shibuya was really crowded, so I had to wait 108 minutes, but I was able to get the phone and start this plan before the end of the year. During the next year, every time I call someone on my cell phone, I will be reminded of my goals for the year!


このアドバイスに従って、私は本日iPhone 6 Plusを買ってしまいました。渋谷のSoftbankの店が混んでいたので108分待たされましたが、無事電話を手に入れて、今年中に計画を始めることができました。これから一年間、携帯で電話をするたびに、目標を思い出させられますね!