日本人はなぜ日本のことを知らないのか (PHP新書)/PHP研究所
¥778
Amazon.co.jp

Why Do Japanese Not Know about Japan?


3年以上前に出版された本なので、日本の愛国者の方には「今さら感」が強いかも知れませんが、私の長年の疑問がそのままタイトルになった本だったので、興味を持ちました。
This book was published more than three years ago, so some conservatives may wonder why I am introducing it now, but I took interest in it because the title was precisely a question that I have been considering for many years.



日本語の本は英語と比べると読むのに時間が掛かるので、私はオーディオブックを購入してみました。できれば車で移動する時に聞きたいのですが、後でやり方を息子に聞いてみます。
Books written in Japanese take longer for me to read than books written in English, so I bought the audio book Japanese version. I want to listen to it while driving. I'm sure my son can show me how to do that.

日本人はなぜ日本のことを知らないのか



ところで、長年の友人であるペマ・ギャルポさんから、
最近の私の活動に関する応援メッセージを頂いていました。
By the way, I received a message of support for my activities from my long-time friend Pema Gyalpo.


ペマ・ギャルポのつぶやき(196)ケント・ギルバート氏の夕刊フジの連載について
Pema Gyalpo Message (196) regarding newspaper series in Fuji Evening News by Kent Gilbert

http://youtu.be/We04AoQT4bM

1219-01


ペマさん、応援ありがとう!
お互い自らの信念に基づいて頑張りましょう!
Pema-san, thanks for your support! Let's forge ahead based on our convictions!