Killing Me Softly With His Song
(Norman Gimbel/Charles Fox)

 

 

歌詞(日本語訳


Strumming my pain with his fingers
ギターを弾く彼の指が私の傷ついた心をかき鳴らす

Singing my life with his words
彼の言葉が私の人生を歌っている

Killing me softly with his song
彼の歌が静かに私の心を奪っていく

Telling my whole life with his words
私の人生すべてを語っている

 

Killing me softly with his song
彼の歌がやさしく私の心を奪っていく...





I heard he sang a good song
彼はいい歌を歌うって評判を聞いたわ

I heard he had a style
洗練された自分のスタイルを持っているって

And so I came to see him to listen for a while
だからちょっと彼の歌を聴きに立ち寄ってみたの

And there he was this young boy
するとそこには若き青年がいた

A stranger to my eyes
私の見知らぬ青年が






Strumming my pain with his fingers
ギターを弾く彼の指が私の傷ついた心をかき鳴らす

Singing my life with his words
彼の言葉が私の人生を歌っている

Killing me softly with his song
彼の歌が静かに私の心を奪っていく

Telling my whole life with his words
私の人生すべてを語っている

Killing me softly with his song...
彼の歌がやさしく私の心を奪っていく...





I felt all flushed with fever
私は全身が熱くなるのを感じたわ

Embarrassed by the crowd
あの人ごみの中にいるのが恥ずかしかったほど

I felt he found my letters
まるで彼が私の手紙を見付けて

And read each one out loud
そして大声で読み上げているようだった

I prayed that he would finish
私は "やめて" って願ったけれど

But he just kept right on.
でも彼はそのまま歌い続けたの...



Strumming my pain with his fingers
ギターを弾く彼の指が私の傷ついた心をかき鳴らす

Singing my life with his words
彼の言葉が私の人生を歌っている

Killing me softly with his song
彼の歌が静かに私の心を奪っていく

Telling my whole life with his words
私の人生すべてを語っている

Killing me softly with his song...
彼の歌がやさしく私の心を奪っていく...





He sang as if he knew me
彼はあたかも知っていたかのように歌った

In all my dark despair
私の暗い絶望のすべてを

And then he looked right through me
そしてその後すぐ、彼は私のことなど全く無視した

As if I wasn't there
まるで私がそこに居ないかのように

But he just came to singing
そしてそのまま歌い続けたの

Singing clear and strong
はっきりと力強く






Strumming my pain with his fingers
ギターを弾く彼の指が私の傷ついた心をかき鳴らす

Singing my life with his words
彼の言葉が私の人生を歌っている

Killing me softly with his song
彼の歌が静かに私の心を奪っていく

Telling my whole life with his words
私の人生すべてを語っている

Killing me softly with his song...
彼の歌がやさしく私の心を奪っていく...