The Way I Am by Charlie Puth

 

 

 

 

 

Maybe I'ma get a little anxious

たぶん僕は少し心配なんだ

Maybe I'ma get a little shy

たぶん僕は少し恥ずかしいんだ

'Cause everybody's trying to be famous

だってみんな有名になろうとしてる

And I'm just trying to find a place to hide (oh)

僕は隠れる場所を探してるのに

All I wanna do is just hold somebody

僕はただ誰かを抱きしめたいだけなんだ

But no one ever wants to get to know somebody

だけど誰も他の人のことなんて知りたいと思わないんだ

I don't even know how to explain this

どう説明していいのかなんてわからない

I don't even think I'm gonna try

やってみようと思ったことなんて無い

 

 

And that's okay

でもいいんだ

I promise myself one day

自分と約束するんだ

 

 

I'ma tell 'em all

僕はみんなに全部話すよ

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

みんなに言うんだ。君たちは僕を嫌うことも愛することもできる。

But that's just the way I am

だけどこれがありのままの僕なんだ

I'ma tell 'em all

君たちに言うよ。

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

君たちは僕を嫌いになっても好きになっても構わない

But that's just the way I am

でもこれが僕なんだ

 

 

 

Maybe I'ma get a little nervous

たぶん少し緊張してる

Maybe I don't go out anymore

きっと僕はもう外になんて出ない

Feelin' like I really don't deserve this

こんなの僕なんかにふさわしくないって思うんだ

Life ain't nothing like it was before 

前の人生とは全然違う

'Cause all I wanna do is just hold somebody

だって今僕がしたいのはただ誰かを抱きしめること

But no one ever wants to get to know somebody

だけど誰も他の人のことなんて知ろうとしない

If you go and look under the surface 

もしも君が僕の内面を知ろうとしてくれたら

Baby, I'm a little insecure

僕はちょっと不安なんだ

 

 

And that's okay

でもいいんだ

I promise myself one day

自分と約束するんだ。いつか

 

 

I'ma tell 'em all

僕はみんなに全部話すよ

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

みんなに言うんだ。君たちは僕を嫌うことも愛することもできる。

But that's just the way I am

だけどこれがありのままの僕なんだ

I'ma tell 'em all

君たちに言うよ。

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

君たちは僕を嫌いになっても好きになっても構わない

But that's just the way I am

でもこれが僕なんだ

 

 

I'ma tell 'em all 

みんなに言うんだ

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

僕を嫌ったって好きになったって構わないって

(that's just the way I am, that's just the way I am)

(これがありのままの僕だから。これがぼくなんだから)

But that's just the way I am

これが僕という人間なんだ

 

 

Yeah, this is what you wanted

これが君の望んでいたもの

Oh, this is what you wanted

これが君の欲しかったもの

I am, am, am

僕は

Yeah, this is what you wanted

うん。これが君が望んでたことだろ

Oh, this is what you wanted all along

これが君がずっと望んでいたものさ

 

 

Everybody's trying to be famous

みんな有名になろうとするんだ

And I'm just trying to find a place to hide

僕はただ隠れる場所を探してるんだけど

 

 

I'ma tell 'em all

僕はみんなに全部話すよ

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

みんなに言うんだ。君たちは僕を嫌うことも愛することもできる。

But that's just the way I am

だけどこれがありのままの僕なんだ

I'ma tell 'em all

君たちに言うよ。

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

君たちは僕を嫌いになっても好きになっても構わない

But that's just the way I am

でもこれが僕なんだ

 

 

I'ma tell 'em all 

みんなに言うんだ

I'ma tell 'em all that you could either hate me or love me

僕を嫌ったって好きになったって構わないって

(that's just the way I am, that's just the way I am)

(これがありのままの僕だから。これがぼくなんだから)

But that's just the way I am

これが僕という人間なんだ