What’s Next In Web Analytics:
http://www.webpronews.com/ebusiness/ebusinesstactics/wpn-8-20040909WhatsNextinWebAnalyticsVisitorCustomerRetention.html
(引用)
Let's say you are in charge of marketing the web site. You have a multitude of media choices, but not an unlimited budget......
(引用)
Let's say you are in charge of marketing the web site. You have a multitude of media choices, but not an unlimited budget......
Web 分析の業界団体、WAA が発足
http://japan.internet.com/busnews/20050222/12.html
(引用)
Web 分析業界の著名企業が、非営利の業界団体 Web Analytics Association (WAA) を結成した。狙いは、エンドユーザー、ベンダー、コンサルタント、教育関係者たちが協力し、Web 分析情報を共有できるようにすること、および誕生間もない Web 分析業界の成長を促進することだという。
(引用)
Web 分析業界の著名企業が、非営利の業界団体 Web Analytics Association (WAA) を結成した。狙いは、エンドユーザー、ベンダー、コンサルタント、教育関係者たちが協力し、Web 分析情報を共有できるようにすること、および誕生間もない Web 分析業界の成長を促進することだという。
Web Analytics Association is born
http://searchcrm.techtarget.com/originalContent/0,289142,sid11_gci1059991,00.html
(引用)
The growth of the Web, it's popularity as a marketing medium and the vast amounts of money being spent on measuring its effectiveness have prompted a group of vendors, users and consultants to form the industry's first association for Web analytics.
(引用)
The growth of the Web, it's popularity as a marketing medium and the vast amounts of money being spent on measuring its effectiveness have prompted a group of vendors, users and consultants to form the industry's first association for Web analytics.
このサイトの対象ユーザ
このサイトは、ビジネスユーザを対象にしています。
想定ユーザは以下のような方々です。
・企業ウェブサイトの担当者
・企業内の経営企画担当者
・広告代理店(オンライン広告担当者)
・ウェブプロデューサー
・ウェブプログラマー/デザイナ
アクセス解析をビジネスユースで使用する人を
対象に、おすすめリンクや書籍の紹介など、
各種情報を提供します。
無償ツール、格安の解析ツールをお探しの方、期待に
応えられなくてごめんなさい。
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アクセスログ解析の教科書
アクセスログ解析の教科書
石井 研二 (著)
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/4798107360/webanalytics-22
出版社/著者からの内容紹介
儲かるサイトにするためにはアクセスログをきちんと読み解け!
「日本一のログ読み男」が書き下ろす、待望の解析バイブル
石井 研二 (著)
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Measuring the Success of Your Website
Measuring the Success of Your Website: A Customer-Centric Approach to Website Management
By Hurol Inan
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/1740096487/webanalytics-22
The only way to know if your website fills the needs of your customers, or drives them away, is to measure its effectiveness.
* A valuable resources for those businesses seeking to develop a website for the first time.
* Focuses on measuring and analyzing the business, rather than techincal, implications of the website.
* User friendly - does not use techincal jargon.
By Hurol Inan
http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASIN/1740096487/webanalytics-22
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* User friendly - does not use techincal jargon.
まだ準備中です
このサイトをはじめてご訪問された方へ。
せっかく訪れてくれたのにすいません、
まだ立ち上げたばかりで、コンテンツが
ほとんどありません。。
当面は、自分のメモ代わりに使用する予定で、
海外記事や国内記事へのリンクや、
書籍のURLなどが不定期で追加されます。
2005年4月以降に、いろいろ書き始めるので
ご興味のある方はコメントや読者登録など
よろしくお願いします。m()m
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Prove the Value of Your Analytics Tools...
http://www.clickz.com/experts/crm/analyze_data/article.php/3425991
October 26, 2004
BY Jason Burby
Most business groups in an organization are required to defend the expense of their team and tools. Analytics teams have a particular advantage in this arena. Teams that put analytics data to use can often realize a return on investment (ROI) that quickly justifies their expenses many times over.
October 26, 2004
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Analyzing Web Analytics
http://www.imediaconnection.com/content/2632.asp
Tuesday, January 20, 2004
By Gunjan Bagla, Dynamic Logic
Don’t let the word “analytics” scare you. Here’s some advice on how to determine your needs and find your partners.
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