本日は英語面接において既出の質問から回答例を考えてみましょう音譜



本日の質問はこちら下

QHow do you respond a complaint?

クレームにどのように対処しますか。

→まずお客様の要望をしっかり聞きます。


次にお客様の立場に立ちお話をします。

しっかり要求を聞いてもらえなかったという不満が大半のクレームにつながっているので時間をかけお客様の要望を聞いています。

それから必要があればそれらを解決すべく手段を取っていきます。

First I listen carefully to what the customer needs.

Next I start talking to the customer puting myself in his/her situation.

Most of the complaints come from dissatisfaction which he/she didn't get someone to listen to them mindfully, so I take some time to figure out what they would like us to do.

Then I take steps to answer their needs if it is necessary.




→まず状況を理解し、原因が何かつきとめます。

たとえ自分の担当部署のことではなくても待たされればさらにお客様の苛立ちも大きくなっていくでしょうから迅速に行動します。

次に上司にどのようにするべきか確認してお客様に対応します。



The longer they have to wait the more frustrated they will get.

So I will cope with the complaint promptly even if it is nothing to do with my department.

Then I take directions what to do from my boss and respond to the customer.





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Firstly I try to figure out the situation and what caused the complaint.