こんばんは。ヤンゴン在住・つっちゃんです。

 

ヤンゴン空港、その3。そもそもこの空港、ダウンタウンから車で1時間弱でとても便利です。タクシーで移動すると約10,000ks(1,000円)。しかしこれ、外人価格です。おそらくミャンマー人がタクると6,000ksぐらいかと。この国、何に対しても外人価格が設定されてるんすよねぇ。ちょいムカッときますイラッ

 

さて、今日はこの曲。この年を代表する曲。

 

Van Halen / Jump

 

YoutubeのPlaylistはこちら

 

この曲はBillboard誌で1984年2月から3月にかけて5週間、1位を記録しました。彼らの6thアルバム「1984」からの1stカットっす。彼らの唯一のNo.1ヒットですねにやり

 

いやいや、売れてましたねぇー。私の初Halenです。高一男子校生徒、みんな聞いてました、この曲。私もすっ飛んでレコード屋にいって日本盤のアルバムを購入(確か¥2,800)イヒ。テープに落として聴きまくってましたね。Eddieのシンセがとっても特徴的で耳に残るフレーズっすニコ

 

PVはいたってシンプルなんだけど、とにかくDaveのカッコよさにやられましたラブ。「なんてワイルドなんだっグー」と、誰もが思ったはず。Eddieはいつもニコニコしてたのをよく覚えてるなぁ。同級生で赤いギターを持ってる奴が、黒と白のビニールテープを貼りまくって、偽Eddieモデルを自作してました。たぶん偽モデル作ったやつ、多いはず(笑)もぐもぐ

 

TVKでやってたBillboard Top40中村真理さんがこの曲の1位を紹介した時、「Dave, Eddie, Michael, Alex, おめでとうっ!笑い泣き」と絶叫してたのを思い出しますー。

 

やっぱりこのメンバーが一番好きかな。まぁ、聴いてみてくださいな。

 

でわ。

========

Hi, everyone. This is Tsu-chan from Yangon.

 

Yangon Airport Pt.3. By the way, this airport is located very close from downtown. It takes less than 1 hour by taxi. It costs 10,000ks ($10) however this is the price for alien. If Myanmar citizen uses taxi, it may cost 6,000ks ($60). Sometimes I face such kind of this situation. Taxi, Train, Hotel, Visiting somewhere and so on, everything have a price for foreigners…

 

Well, today’s song is this. This is most famous song in this year.

 

“ Van Halen / Jump “

 

This song got 5 weeks No.1 on Billboard Magazine from Feb to Mar of 1984. This was the 1st cut from their 6th album “1984” and it was their only one No.1 song.

 

As you know, this song was sold huge copies at that time. I was 15 years old. All of my friends listened to this song. I also rushed to a record shop to get it soon after I listened this.

Eddie played synthesizer in this song, and its phrase were very impressive.

 

Video is very simple. It was studio live, wasn’t it? Anyhow, cool Dave knocked me out…. What a cool he was… My friend had a red guitar and he made Eddie’s model with black and white tape. I guess so many kids did like this.

 

I love Van Halen with these four, try this song.

 

Thanks,

 

 

 左矢印Click to vote! Thank you!!
Pops Blog Ranking

にほんブログ村 音楽ブログ 1980年代洋楽へ 左矢印Click to vote! Thank you!!
80's Pops Blog Ranking