こんばんは。ヤンゴン在中・つっちゃんです。

 

ヤンゴンの電力事情について。以前に「停電多くね?」という話をしましたが、ここに住んでるとそれなりに知恵がつきます。停電時に備えて保冷剤を冷凍庫に入れておく。扉を開かない。中にはよく出し入れする飲み物などの専用冷蔵庫を導入する、って人もいます・・・真顔

 

さて、今日の一曲はこれ。日本のお茶の間でもCMで有名な方々。

 

Madness / Our House

 

 

この曲はBillboard誌で1983年7月に1週だけ最高7位を記録しました。彼らの4th Album「The Rise & Fall」からのシングルカットです。

 

UKで流行っていたスカ2トーンをやっていたバンドです。この曲はあまりスカスカした曲じゃないけど、その特徴であるホーン、小気味良いリズム、でもって抑制の効いたボーカルが特徴の良い曲。大好きな一曲っすニコ

 

PVはロンドン(?)の街並みが見れるUKらしいビデオ。彼らのファッションも当時のUKを思い起こさせますな。以前ご紹介したJoBoxersのPVに似てるかも。

 

彼ら、HONDAのCityって車のCMにも出てましたよね。一列に並んで体仰け反らして、「ホンダホンダホンダホンダ」って行進するやつ。1981年のCMだったと思うけど、当時かなりインパクトありやした。当時中1だったあたくしも、当然マネしてましたーウシシ

 

ホーンとピアノと少しのスカを感じて、まぁ、聴いてみてくださいな。

 

でわ。

 

===========

Hi, everyone,

 

Yangon electricity situation. There are so many power outage. We learn how to live in Yangon. Keep blue ice in a refrigerator for power outage. Do not open the door of refrigerator when power outage. Have two refrigerator for daily meal.

 

Well, today’s song is this. They appeared on Japanese TV CM.

 

“ Madness / Our House “

 

This song got 1 week No.7 on Billboard Magazine in July of 1983. This is single cut from their 4th album, “The Rise & Fall”.

 

They are the band who play Ska and 2 tone. This song did not have Ska flavor so much, but it was good song which had a horn sounds, good rhythm and stable vocal. I love this song :-)

 

Video was shot in UK, may be in London. Its scenery and their fashion is vey typical UK style. It is very similar to JoBoxers video I introduced before.

 

They appeared in CM of HONDA City in Japan. They marched and said “HONDA HONDA HONDA HONDA…”.  It was in 1981, and gave a big impact.

 

Listen with horn, piano and little ska feeling, try it.

 

Thanks,


Pops Blog Ranking

にほんブログ村 音楽ブログ 1980年代洋楽へ
80's Pops Blog Ranking