こんばんは。ヤンゴン在中・つっっちゃんです。

 

こちらの座っている仏様は日本と同じように台座の上に座っています。が、ここはミャンマー。仏様の背後にはイルミネーションが輝いています。イメージでいうと、お台場とか葛西にある観覧車のイルミネーションをもっと派手にした感じ。ところ変われば仏様の飾りも変わるのですにやり

 

さて、今日の曲はこれ。日本語の歌詞が入ってることに驚きました。

 

Styx / Mr. Roboto

 

 

この曲はBillboard誌で1983年4月に2週間、最高3位を記録しました。アメリカのバンドですが、ピコピコシンセ入り。出だしがスペーシーで、Steve Miller Bandとかを連想させます。

 

この曲、ある意味、かなり衝撃的でしたね。何でって、「ドモアリガット、ミスターロボット」と片言ジャパニーズを連呼です(笑) 日本人だと絶対忘れられないんじゃないかな・・・。ガットとボットで変な韻を踏んでるし。当然、中坊でも覚えられたので、これまた連呼でした(笑)

毎度ですが、日本語がフューチャーされてることに、中三男子は鼻高々でしたっすねウシシ

 

そんでもってPV。ちょっと怖いです、そのロボットが・・・ぐすん。仏像を模したのでしょうか・・・。もしくはビリケン様? 中途半端なロボットダンスも怖いですーえーん

 

耳から離れなくなりますよー、まぁ、聴いてみてくださいな。

 

でわ。

 

===========

Hi, everyone,

 

The buddha in Myanmar sit on the base. But it’s Myanmar. There is a illumination light behind the buddha. It seems to be Ferris Wheel at Odaiba or Kasai in Japan…

 

Well, today’s song is this. It includes Japanese word in the lyrics.

 

“ Styx / Mr. Robot “

 

This song got 2 weeks No.3 on Billboard Magazine in April of 1983. They are US band however they user typical synthesizer sounds. It makes me imagine the space and Steve Miller Band.

 

I got big surprise from this song. Because they sang it with Japanese “Domoarigato Mr. Robot”. I think Japanese can not forget this song. I, junior high school student, could understand and I was proud of this song because they used Japanese.

 

And video…. little scared because of the robot. It looked like Buddha or Biriken. Robot dance was also strange….

 

You can not forget the chorus, try this song.

 

Thanks,

 


Pops Blog Ranking

にほんブログ村 音楽ブログ 1980年代洋楽へ
80's Pops Blog Ranking