おばあちゃん成人式 | たかふじ右近オフィシャルブログ「刀エクササイズ」Powered by Ameba

おばあちゃん成人式

【日、Eng】
"グリーンライフ × 夢乃屋エンターテイメント プロジェクト"
おばあちゃんの為の成人式
「グリーンライフ成人式」
を5/13に開催しました。




振り袖を着たことのないおばあちゃんに、振り袖を着せてあげたいという想いから、グリーンライフの荒井社長と夢乃屋で企画を進めて参りまして、成人式発祥の地である蕨市よりプロジェクトをスタートしました。



グリーンライフ様は、60を超える介護付き有料老人ホームを全国に展開されていて、私たちのイベントやステージをいつも応援して頂いています。

当日は、私の祖母が母のために作ってくれた成人式振袖をはじめたとした、沢山の色鮮やかな振袖を入居者の皆様に着ていただきました。

サプライズで、旦那様から奥様へお花をプレゼントをするシーンもあり、ご家族やスタッフの皆さん全員が涙、涙、涙の場面も感動的でした。



COOL JAPAN TV赤峰社長のお取り計らいで
アジア大人気YouTuber MaoMao TVのMaoさんも振袖で取材してくださいました!

色々な想いに溢れた第1回「グリーンライフ成人式となりました\(^^)/
みなさまご協力ありがとうございました!!
-



"GREEN LIFE x YUMENOYA  ENTERTAINMENT  Project"
We held a ceremony "Green Life coming-of-age ceremony" for grandmothers(Older womans) on May 13th.

Green Life's President Mr.Arai and Yumenoya have been planning this event together. We started the project from Warabi city, the birthplace of the coming-of-age ceremony.
The trigger of this event was the desire to make the opportunity to wear long-sleeved kimonos(special kimono) on grandmothers(Older womans) who had never worn long-sleevedkimonos(special kimono).

Green Life operates more than 60 elderly nursing homes throughout Japan. And they always support our events and stages.

On that day, we wore a lot of colorful fancy sleeves to residents, including an adult ceremony kimono made by my grandmother for my mother”.

As a surprise event, there was a scene to present flowers from my husband to his wife, and all family members and all of the staff cried. That was impressive.

The first "green life coming-of-age ceremony" became an event  everyone's thoughts.