1400年代後半には6000万頭は居たとされるアメリカバイソンは、1890年までにはほぼ全滅に。

テーマ:
公式ジャンル記事ランキング:
シニア254位

Rael Maitreya

 · 

Old Historical Memories

· 

𝐎𝐟 𝐁𝐢𝐬𝐨𝐧 𝐚𝐧𝐝 𝐇𝐮𝐦𝐚𝐧𝐬

I am the largest land animal in North America and my picture often symbolizes the American West during the time of settlers, wagon trains, Cowboys and Indians, and you will even see my image on some of your money.

You likely know me as the American Buffalo, although in technical terms some of you refer to me as Bison. By what name I am known to you is not as important as the role we have played throughout life history.

When the explorer Columbus landed on Turtle Island in the late 1400's, my family population was estimated at nearly 60,000,000 and our home range was the majority of what is now called the United States, with some of our Wood Bison cousins living in the area of Canada. By 1890, our estimated population was around one thousand as we neared total extinction from being hunted by settlers, and slaughtered by others to starve out the 'Indians'.

Although some of your ancestors of that time raised concerns about this slaughter, nothing was actually done to bring it to an end as the

 

バイソンと人間
私アメリカバイソンは北米最大の陸生動物であり、私の絵は入植者、幌馬車隊、カウボーイ、インディアンの時代のアメリカ西部を象徴することが多く、お金の一部にも私の絵が描かれているでしょう。 おそらく皆さんは私をアメリカンバッファローとして知っているでしょうが、専門用語で私をバイソンと呼ぶ人もいます。 私があなた方にどのような名前で知られているかは、生活史の中で私たちが果たしてきた役割ほど重要ではありません。 1400 年代後半に探検家コロンブスがタートル島に上陸したとき、私の家族の頭数はおよそ 6,000 万頭と推定され、私たちの行動範囲は現在米国と呼ばれている地域の大部分であり、ウッドバイソンのいとこの何頭かはカナダの地域に住んでいました。 1890年までに、入植者による狩猟や「インディアン」を飢えさせるために他の人々によって虐殺され、完全な絶滅に近づいていたため、推定頭数は約1,000頭でした。 当時の皆さんの先祖の中にはこの虐殺について懸念を表明した人もいたものの、実際にはこの虐殺を終わらせるために何も行われませんでした。

 

------------------------------------------

1873年にアメリカ政府はその年だけで150万頭のバッファロー

を殺したがこれはアメリカ原住民が、アメリカ政府に依存しないで生存することができなくなるように飢えさせるためであった。

 

 

1910年のバッファロー狩りの映像

Hunting Buffalo (1910) - YouTube

 

 

Oh give me a HOME HOME On The RANGE KANSAS STATE SONG ANTHEM words lyrics text folk sing along (youtube.com)