イギリスよ、お前たちが自分たちの国(今のガーナ)を厚かましくも侵略する気なら。。。

テーマ:
公式ジャンル記事ランキング:
シニア362位

Rael Maitreya

 

Afrocentricity International France

LES GRAND(E)S DE KAMA ET LEURS CITATIONS



 

 

IF YOU, THE BRITISH, DARE TO INVADE our territory, I will use your

skull as a drinking cup and your jaws to beat my drums. - Ashanti King,

Osei Tutu Kwadwo (Ghana), to the British Governor, Sir Charles McCarthy.

 

The Battle of Nsamankow took place on the 21 of January, 1824. 

 

The Ashanti (Asante) completely destroyed the 3000 men British force. The head of the British governor was taken and transported to Kumasi, the Ashanti capital.

 

お前たち、イギリス人が、私たちの領土に侵入することを敢えてするのなら、私はお前たちの頭蓋骨を飲用カップとしてそしてお前たちの顎を私のドラムを打つために使うぞ。 -アシャンティ王Osei Tutu Kwadwo(ガーナ)から、英国の支配人、チャールズ・マッカーシー卿に。

Nsamankowの戦いは1824年1月21日に行われました。

アシャンティ(アサンテ)はイギリス軍3000人を完全に破壊した。 英国の支配人が連れて行かれ、アシャンティの首都クマシに移送されました。

 

ビデオがあります。何度も戦っています。英国人がしつこくこの地に留まりたかった。

History Of The Anglo-Ashanti Wars In (1823-1900). - YouTube