最近の医学の進歩は素晴らしいと実感しています。私は25年以上も尋常性乾癬という難治性の皮膚疾患に悩まされていました。これは体の免疫機能が異常に働いて皮膚の角化作用を通常の10倍以上も早めてしまうので皮膚に赤い発疹が出来て皮が鱗のように剥けて落ちます。最初はあまり気になりませんでしたが徐々に悪化して76歳の夏は最悪でした。前立腺炎の悪化で強いホルモン剤を投与した事などが誘引となって悪化したようです。手や足や体中に発疹ができて痒くてたまらず、強いステロイド剤を塗ってもほとんど効果はありませんでした。ところがNHKのテレビを見ていてステラーラという注射薬が開発されたことを知りました。早速東京慈恵会医科大学の皮膚科の先生を紹介していただき3ヶ月に1回のステラーラの注射による治療を始めました。9年前の10月4日が第1回で既に3回受けました。効果は素晴らしいもので1か月もするとかなり発疹が減って今では全く正常なきれいな肌になり温泉にも人目をはばからずに行けるようになりました。写真を掲載することは躊躇しましたが乾癬で苦しんでいる多くの方に知っていただきたいと思いあえて写真を載せました。

I had been suffered for more than 25 years because of the incurable disease so called average psoriasis).It is caused by abnorml immunity activities in my body and it makes me to hasten to make keratin layer in the skin about more than ten times faster than normal speed.
That makes so many eruptions every where on my body. It was very much itchy. I used very stong steroid hormone medecine but it was not effective to cure the disease.One day when I was watching on NHK TV program and they reported a newly deveroped very good injection type medecine named stelala. My regular skin doctor introduced me to a doctor in JIKEI Medical University. The first injection treatement was done on 4th of October last year and then only about one month after the psoriasis had almost disappeared. My skin became very beautiful now therefore I can enjoy hot spring without any hesitation. At first I hesitate to show my ugly looking skin but I hope to tell this greate newly deveroped medecine to every person who is suffering from this kind of disease. Day after tommorrow I will have the fourth time injection.

治療前の皮膚の状態(Before the treatement)

003_2_2

002_2_2
治療後(After the treatement)

011

001