I visited Suwon city, and I found many ribbons tied to the overpass in front of the station.
It's to mourn the victims of the turnover of the Sewol.
I saw the same one in the cityhall square of Seoul.I really hope that the tragedy like that will never happen.

I was so surprised at the big station of Noksapyeing next to Itewon.

This is the reduction model of the station.


Noksapyeon station




I found several gas masks in the gkass case in each station.

The masks are available for biological, chemical and radioactivity pollution.

I've never seen sometying like these in Japan.


<スォン水原市の駅前の歩道橋にたくさんの黄色いリボンが結んでありました。

これは,4月のセウォル号転覆の犠牲者の冥福を祈るものだそうです。

同じものをソウル市庁前の広場でも見ました。二度とこんな悲劇が起こらないことを祈ります。


帰りにノクサピョンの駅でおりましたが,とても大きくてびっくりしました。隣の梨泰院駅よりかなり大きくてきれいでした。どの駅にも防毒マスクが置いてあり,放射能にも対応すると書いてあり,ちょっと緊張しました。>