こんにちは!
Hello!

5歳の息子とオーストラリアのゴールドコーストに留学にやって来ました!
I came to study abroad on the Gold Coast in Australia with my 5-year-old son!



自宅はビゲラウォーターズにある1LDKの家を借りています✨

My home is renting a 1LDK house in Bigera Waters.


賃料は1週間845ドルなので1ドル97円で変えると日本円で81,965円です。

The rent is $845 per week, so if you change it to 97 yen per dollar, it will be 81,965 yen in Japanese yen.


とても高いです!

So expensive!




初日の景色は最高でした!

今日はオーストラリアに入国してから4日目です☀️

The scenery on the first day was the best.

Today is the 4th day since I entered Australia.


1日目、2日目は食材や虫除けスプレーや洗剤等の買い物をしました!

On the first day and the second day, I went shopping for ingredients, insect repellent sprays and detergents!


3日目は息子は幼稚園、私は語学学校に行きました😊

On the third day, my son went to kindergarten and I went to a language school.




幼稚園の料金は1日140ドルです!

3食でてきます!

The kindergarten fee is $140 a day.

I'll have three meals.


語学学校では最初にオリエンテーションがあります。

それからテストを行いクラスが決まります!

At the language school, there is an orientation first.

Then we will do a test and the class will be decided!


時間割は自分で決めることが出来ます。

お昼に帰宅する人、残る人、夕方に帰宅するのもOK

1回3時間の授業です!

You can decide the timetable by yourself.

It's OK for those who go home at noon, those who stay, and those who go home in the evening.

It's a three-hour class at a time!



In the school with my little sister 


授業料は1週間200ドルです!

週に2日〜5日通うことを選択できます‼️

The tuition fee is $200 a week!

You can choose to go 2 to 5 days a week!




最後に夕食や昼食の紹介です♪

Finally, an introduction to dinner and lunch.



唐揚げを作りました😊

米は日本から持って来たお米です✨

スーパーに日本の味噌や醤油、米も売ってました!


簡単に塩と白胡椒と薄力粉だけの唐揚げです笑


ベティバーガーにも行きました!

バーガーは12.5ドル、ドリンクはスモールサイズで4ドルでした☺️

すごくおいしかったです✨



カレーライスも日本のルーで作りました😉


スーパーにある野菜の大きさがとても大きいので驚きました!

I was surprised that the size of the vegetables in the supermarket was so big!



息子のおもちゃもスーパーで購入しました。

I also bought my son's toys at the supermarket.






In the Harbor Town


良い1日を(^^)

Have a nice day ☺️