「和訳」Avicii - The Days | 洋楽翻訳ブロガーのブログ

洋楽翻訳ブロガーのブログ

ブログの説明を入力します。

[和訳]
{B6A96DC9-CC34-4C30-A90B-AA4AA7B43177:01}

Avicii
The Days

Under the tree where the grass don't grow
木の下の草の生えていないところで
We made a promise to never get old
僕らが約束したのは決して古びはしないってこと
You had a chance and you took it on me
君には可能性があり僕のことも請け負ってくれた
And I made a promise that I couldn't keep.
そして交わした約束を僕は守ることができなかった

Heart ache, heart break All over town
傷心、心傷-それが町中を覆っていた
But something flipped like a switch when you came around
でも君が姿をあらわすとスイッチが入ったように何かが切り替わった
And I'm in pieces, 
pick me up and put me together
バラバラになっている僕を拾い上げて全部くっつけてくれ

(oooohh)

These are the days we've been waiting for
この日々を待ち望んでいた
On days like these who could ask for more?
こんな毎日をこれ以上誰が望むだろう
Leave them coming
このままみんなを連れてきて
'cause we're not done yet
まだ終わってなどいない
These are the days we won't regret
この日々を僕らは悔やむことはない
These are the days we won't forget
この日々を僕らは忘れることはない

These are the days we've been waiting for
この日々を待ち望んでいた
Rattle the cage and slam that door
不興を買ったらドアを閉めてはねつけたらいい
And the world is calling us but not just yet
そして世界は僕らを待っている
These are the days we won't regret
この日々を僕らは悔やむことはない
These are the days we won't forget
この日々を僕らは忘れることはない

Out on the midnight the wild ones howl
真夜中になると狼男や荒くれどもが唸り声をあげている
The last of the lost boys have thrown in the towel
道に迷った最後の一人はすっかり諦めてしまった
We used to believe we were stars aligned
僕らは以前一列に並んだスターだと信じていた
You made a wish and I fell out of
君は願いをかけ僕は時間が来てこぼれ落ちた
Time flew, cut through All over town
時間はよどみなく荒れ街中を通り抜けた
You made me bleed when I look up and you're not around
君のせいで悲しみを背負った見上げてもそこにきみはいない
But I'm in pieces, pick me up and put me together
バラバラになっているぼくを拾い上げて全部くっつけてくれ

(oooohh)

*YouTubeのPVではカットされています
These are the days we've been waiting for
この日々を待ち望んでいた
On days like these who could ask for more?
こんな毎日をこれ以上誰が望むだろう
Leave them coming
このままみんなを連れてきて
'cause we're not done yet
まだ終わってなどいない
These are the days we won't regret
この日々を僕らは悔やむことはない
These are the days we won't forget
この日々を僕らは忘れることはない

These are the days we've been waiting for
この日々をずっと待ち望んでいた
Neither of us knows what's in store
未来がどうなるかなんて二人ともわからない
You just roll your window down and place your bets
ただ覚悟を決めて前に進もう
These are the days we won't regret
この日々をぼくらは悔やむことはない
These are the days we won't never  foget
この日々をぼくらは忘れることはない

And these are the days (and these are the days)
この日々を(この日々を)
And these are the days (and these are the days)
この日々を(この日々を)