英詞訳 vol.63 Maxwell / This Woman's Work | MUSIC FOR LOVE

MUSIC FOR LOVE

梅田の茶屋町にあるBAR CUE'S店長のBLOGです。主に洋楽の歌詞の和訳を趣味でのっけてます。

2009年最後の英詞和訳です。


これだけはどうしても紹介したかったので、時間あまり無いけど訳。


大好きな映画のバックミュージックで使われてて、一瞬でやられてしまった曲。


サントラにも入ってなくて、調べに調べたらMaxwellが1990年代のだいぶ昔に歌った曲でした。


しかもこれはカバーで、オリジナルはさらに遡るっていう。


後世に残したい名曲です。歌詞を読みながら、是非聴いてみてください。


Maxwell / This Woman's Work


Pray to God you can cope
上手くいくよう神に祈ってるよ
I stand outside
僕は外でただ立っていることしかできない
This woman's work
彼女の大切な仕事の前では
This woman's world
立っていることしかできないんだ
Oooh, it's hard on the man
男としては辛すぎる瞬間だよ
Now his part is over
もう役目は終わったから
Now starts the craft of the father
今からは父親としての役目を果たすんだ

I know you have a little life in you yet
わかってるよ 君の中に小さな命が宿っている
I know you have a lot of strength left
わかってるよ 君にはまだ十分力が残ってる
I know you have a little life in you yet
わかってるよ 君の中には小さな命が宿っていて
I know you have a lot of strength left
わかってるよ 君にはまだ十分力が残ってるって

I should be crying but I just can't let it show
本当は泣くべきだろうけど まだ涙を見せるわけにはいかないんだ
I should be hoping but I can't stop thinking
本当は願うべきだろうけど 考えずにはいられないんだ
All the things I should've said that I never said
言ってあげるべきだったのに言えなかった言葉を
All the things we should of done that we never did
僕たちがしてあげるべきだったのにしなかったことを
All the things I should've given but I didn't
与えてあげるべきだったのに 与えなかったものを

Oh darling make it go
頑張ってくれよ
Make it go away
耐えるんだ
Give me them back to me
返してほしいんだ
Give that little kiss
ささやかなキスを
Give me your hand
君の手の温もりを

I know you have a little life in you yet
わかってるよ 君の中に小さな命が宿っている
I know you have a lot of strength left
わかってるよ 君にはまだ十分力が残ってる
I know you have a little life in you yet
わかってるよ 君の中には小さな命が宿っていて
I know you have a lot of strength left
わかってるよ 君にはまだ十分力が残ってるって


I should be crying but I just can't let it show
本当は泣くべきだろうけど まだ涙を見せるわけにはいかないんだ
I should be hoping but I can't stop thinking
本当は願うべきだろうけど 考えずにはいられないんだ
Of all the things we should've said that were never said
僕たちがかけてあげるべきだった言葉を
All the things we should've done that we never did
僕たちがしてあげるべきだったことを
All the things that you needed from me
僕が君にしてあげるべきだったことを
All the things that that you wanted from me
君が僕に求めていたものを
All the things I should of given but I didn't
与えてあげるべきだったのに与えなかったものを
Oh darling make it go away
頑張ってくれよ
Just make it go away now
頑張って耐えるんだ...


ペタしてね