The first birthday this year. Part1

1回目の4月29日 今年1回目の誕生日 (パート1)


Tomorrow, I celebrated my birthday. ・・・It’s not a wrong sentence.

明日、自分の誕生日を祝いました←日本語おかしくない? いいえ、おかしくありません(笑)

山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY  山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

Today (29th Apr. ), I became 32 years old. I’d like to send my love to all my friends and relatives thank you for everything. After taking a photo, I went to bed at 1 am on 29th Apr.
今日32歳になりました。ありがとうありがとう!
写真撮ったあと、1時頃寝ました。



山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

And I got up at 4 am because….

そして間もなく4時に起きました。なぜなら・・・



山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY  山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

I have to go to Samoa (Apia) today.

今日サモア(首都アピア)に行かなければならないから・・・



山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY  山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

In the airplane, I make sure many times that today is actually 29th Apr.

飛行機の中で、何度も確認しました。今日は確かに4月29日。


山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

I watch the screen that is in the front seat. We can see where we are.

前の席についている画面で、自分が何処にいるか確認できます。


山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

On the way to Samoa, we fly over Nuku’alofa (Tonga).

サモアに行く途中、トンガの上を通過するのです。


山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

Can you see the International date line?

日付変更線が見えますか?




山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

Just now, we go across the line.

ちょうど今、越えたところだ~!


山ネコの日記 YAMANEKO'S DIARY

It means today became 28th Apr.

それって・・・つまり4月28日になったということ!