10月24日から29日までは'Euaという離島に出張にひひ


今年度最後の離島大会です得意げ


去年も同じ島に大会を開催しに来ましたが、、、去年とは全く違った雰囲気にびっくり目


子どもも先生も大会に向けて一生懸命努力してきており、そして何よりそろばん自体をとっても楽しんでいましたラブラブ!


トンガ人オフィサー、先生たちが中心となって開催する大会ひらめき電球


'Euaらしい、あたたかい大会でしたアップ


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

ちなみに、、、そろばんガールズ、ユニフォーム(プレタハ)が出来上がりました~~ラブラブ!ドキドキ

今大会はこれを来て、大会に出ましたよ音譜

かわいいでしょにひひ!?


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

From 24th to 29th, I stayed in 'Eua because we had an abacus competition in 'Eua.

We already finished the Ha'apai and Vava'u competitions so 'Eua was the last one!!

Actually, I visited 'Eua last year to have the competition and compared to last year, 'Eua students and teachers were much different!!I mean they tried so hard to join the competition.

Tongan officers and teachers tried to make a great competition together! This point was so important!!!

It was a really nice competition!!

By the way, we made a soroban girls's uniform(Traditional Tongan clothing named kiekie)

It is nice, right??