10日にトンガへ帰ってきましたにひひ


NZ楽しかった~ニコニコ 都会の暮らしを思い出しました合格



今日は、NZでたくさん遊んだ分を取り戻そうと…べーっだ!メラメラ


協力隊に提出が義務付けられている報告書の作成を行いましたショック!


自分のこれからの活動の予定を書く活動計画書は、日本語と英語の両方で書かなくてはなりませんガーン


英語は、書き終わった後、アメリカンピースコーの方にチェックしてもらいましたひらめき電球



Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

トンガへ来て、明らかに英語の力落ちてますダウン


なぜなら、トンガ語と英語が頭の中でぐちゃぐちゃになるからしょぼん


トンガ語も英語も伸ばすいい方法はないかな~むっあせる



I came back to Tonga on 10th May,

I really enjoyed staying in NZ and I remembered metropolitan life.

Today, I wrote the report which JICA volunteers had to submit.

We had to write our activity plan in Japanese and English.

After writing, a Peace Corp Volunteer checked my English.

I think after coming to Tonga, my ability of English getting worse because I confuse English and Tongan in my head.

I hope I can speak Tongan and English fluently.