今日は、そろばん特訓中の2人が検定試験に挑戦ドンッ


見事パスしましたよ~チョキ


トンガから毎年夏に、先生一人・小学生一人が日本で開かれるそろばんキャンプに参加していますあし


この検定試験は、そのそろばんキャンプの選考に重要な役割を果たすのですパンチ!

(先生は5級、子どもは7級のレベルがあることが条件)



Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

彼女は9級にパスしました!!


特訓を始めたころは、掛け算九九もちょっと厳しかったのに、短期間でものすごく頑張りました合格


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

彼女は、キャンプ参加条件の7級パスしましたよークラッカー


集中力があまり持続しない彼女でしたが、毎日毎日コツコツと頑張りました合格


そして、彼女たちの横に写っているのが、きっと授業だけでもヘトヘトなのに、放課後まで熱心にそろばん特訓をしてくださっているTupou先生ドキドキ


いつも、ありがとうございますラブラブ


彼女は去年、そろばんキャンプに参加しました音譜


3月30日に主都で開かれる全国大会に向けて、そして日本でのそろばんキャンプの参加に向けて、ハーパイでは毎日頑張っていますメラメラメラメラ


Two students tried to pass the level assessment test today,

They passed it!

Every year, one teacher and one student can go to Japan from Tonga to join a abacus camp!!!

If a student want to go, he(she) needs to pass level 7 and teachers' is level 5.

See the first picture, she passed the level 9 test! and second picture, she passed the level 7!!!

Congratulations!!!

About teacher who was next to the students, she joined the abacus camp last year,

She loves teaching and children!!!

In Ha'apai, the teacher and 6 students who are going to join the national abacus competition in Nuku'alofa are studying the abacus calculation sooooooo well!!!!!