最近よく日本の友達から、『トンガとっても楽しそうだねにひひ』というメールをいただきますニコニコ


うん、確かにとっても楽しいのですが、やはりここは海外あせるしかも私が住んでるのは主都ではく離島あせる


もちろん、苦労だってあります汗


最近の生活で困っていることは、『野菜ですねむっ


昨日のマーケットの様子あせる


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

手前がパパイヤ、奥がバナナ…あせるだけです叫び


そう、野菜がないんですショック!


主都では野菜買えるけど、この時期、ハアパイからは野菜が消えますしょぼん


仕方がないので、庭でネギを育てていますにひひ


順調順調チョキ


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

家庭菜園もこれからチャレンジしていきたいですメラメラ


My friends who read my blog said 'You really enjoy your life in Tonga' to me.

Yes! I think so...but of course I have some problems...

These days, I can't buy any vegetables in Ha'apai.

If I lived in Nuku'alofa, I would buy but in Ha'apai, it's difficult to buy some vegetables.

Now I am trying to grow vegetable, green onion, for myself in my garden.

I will grow some other vegetables from now!!!!!