1月4日にまたフィジーのナンディに戻ってきましたにひひ


5日にラウトカに移動にひひ


ラウトカのスーパーで、偶然同期隊員KITに会いました目


とても元気そうでよかったにひひ


フィジーのマーケットは香辛料が充実してます音譜


もちろん、私もたくさん購入チョキ トンガでインドカレーを作りますよひらめき電球


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪


6、7日は、フィジーの同期隊員SATOMIと合流して、パシフィックハーバーのアーツビレッジに滞在にひひ


フィジアン料理を頂きましたビックリマーク

うん、ほとんど、トンガ料理と一緒ですねべーっだ!(盛り付けはフィジーの方がオシャレだけどにひひ


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

トンガと決定的に違うのは、カバを女の子が飲んでもいいって事目

トンガで飲めるのは男性だけなんですシラー


カバは、南太平洋の国々で飲まれている、鎮静作用のある飲み物(植物の根っこ)ドクロ


伝統的な格好をしたフィジアンに注いでもらって頂きましたにひひ


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

ショーも観賞しましたよ音譜

フィジアンダンスラブラブトンガンダンスよりハードアップ



Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪

12日間のフィジー・キリバス旅行、それぞれの国の隊員の方のおかげで、とても楽しめましたドキドキ


同じ大洋州の国だけど、それぞれの国のよさやトンガとの違いを知れて、とても充実した旅になりましたニコニコ



I went back to Nadi, Fiji on the 4th.

I move to Lautoka with bonmas.

I saw my friend KIT by chance at a supermarket in Lautoka.

I was glad to see him!

I bought some spices to make Indian curry.

On 6th and 7th, I stayed in Arts village in Pacific Harbour with bonmas and Satomi,

Satomi is a volunteer in Fiji.

We ate Fijian food but it's so similar to Tongan,

But!!!!! There is a big difference between Fiji and Tonga!!!!

Girls can drink kava in Fiji,

In Tonga, only boys (men) can drink it so I tried to drink it in Fiji!!!

We saw the Fijian dance!

I think it's a littele bit harder than Tongan,

I really enjoyed visiting foreign countries!

Some volunteers who are living in Kiribati and Fiji helped me a lot!!!

Thank you so much!!!!

This was the good experience to know the difference in countries among South Pacific!!