今日は、ハアパイで日本のお祭り?がありました!!


現在、ハアパイで活動している4人の隊員と遊びに来ているボンマスの5人で参加ひらめき電球


知らなかったのですが、‘シアパニ’(トンガ語で‘日本’の意味)という名前の道があるようです目

今日はそれのお祝いアップ



日本の国旗がたくさん掲げてありましたにひひ
Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-japan festival2




日本の国旗とトンガの国旗ニコニコ

(一緒に掲げてあるとちょっと嬉しいドキドキ



トンガ人と一緒に踊ったり~シラー



美味しいトンガ料理もたくさんいただきましたクラッカー


ボンマスと村落隊員Sachiは浴衣で参加チョキ

Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-puaka

あ、豚の脳みそ食べましたパー

Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-blain of pig
濃厚なお味~~得意げ大変ごちそう様でしたラブラブ



Today, there was a Japan festival in Ha’apai.

We, 5 Japanese volunteers, were invited.

(In Ha’apai, 4 Japanese volunteers are living here, and my friend bonmas who is living in Nuku’alofa joined today’s party.)


There is a road named ‘Siapani(means Japan) ’ in a small village.

Tongan people celebrated the road!!!


Japanese flags~

Japanese flag and Tongan flag~(I was glad to see this sight)

Dancing~


And of course lots of delicious food was served!!!

We ate the brain of pig!!!!!!!!!!!!







Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-dancing


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-japan festival1