ホームスティ先のおうちは、両親と子ども6人の大家族ニコニコ


しかも、子どもたちのいとこと思われる少年2人も一緒に住んでおり、(あとどこの子どもが良くわからない子もいて…トンガでは普通らしい・・・)平均8~10人の子どもに囲まれて過ごしましたショック!音譜


折り紙やあやとりをして遊びましたにひひ


一人あやとりのやり方を知っていたので、一週間にわたってしっかり教えてきましたグッド!


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-あやとり


この子どもたち、本当によくお手伝いをするんです!!


料理、洗濯、お使い、庭の掃除、畑仕事・・・目


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-cooking

一番下の9歳の子どもまで、学校に行く前には自分できちんとアイロンをかけていましたえっ


Tongaでぷかぷか♪のびのびライフ♪-こども

日本の子どもも見習わなければなりませんねむっ


あ、もちろん、私自身もしっかり見習いたいと思いますガーンあせる


The members of my host family included the parents, 6 children and 2 other children, whom they rear (I think they are cousins but I don't know why they are living with this family)!

It's a big family!!

I did Japanese traditional activities named 'ayatori' and 'origami'' with the children!

We enjoyed doing them together!

And!!!!! I was impressed that the children helped their parents a lot!

I think Japanese children should learn from their example.

Of course, I also have to do that....!!!!!