Hi there! Again ;)
こんにちは 再び

I post this pictures on this blog in Japanese, and post to FB too, because I'm too excited to get the smal sword.
私はこの写真、ブログとフェイスブックに掲載しました。
なぜなら私はこの小刀に興奮しすぎだからです。


Then my FB friend who speaks / reading in English, asked me 
で、英語の読み書きするフェイスブック友達が尋ねるました。


"what did you post ?"
何投稿したの?

So, I tried  easy translation :
そんで、簡単に翻訳してみました。


"" I was joined modern sword smith's special event last Sunday.
Modern sword smith association exhibit their sword at famous Yasukuni shrine's war memorial museum named "yu shu kan "
私は先週の日曜日に現代刀匠さんのイベントに参加しました。
刀匠会さん達は有名な靖國神社の遊就館で展示をしています。


And they makes game, for study sword. "Nyusatsu Kantei" .

そして彼らは刀の勉強のゲーム、入札鑑定を用意しました。

They line up their sword, and hiding their signature, and we just guessing who made those sword, like that, and I gotta #1 prize.

彼らは彼らの刀を銘を隠して並べ、誰がどの刀を作ったのか推測するって感じ。で、わたし一等だったの。

And I just receive this small sword, like knife size sword, as a prize! 
で、ちょうどその賞品、小さい刀、ナイフぐらいの大きさのを受け取ったんだ。

This signature says "Musashi ju Kuniie saku "
銘は 「武蔵住 國家」って言ってるの。

I got Famous modern sword smith, Mr. Kuniie Youshihara sword master's small work!! 有名な刀匠さん、吉原國家さんの作品を手に入れたってわけ。

He is known as join as a "sword smith" at the movie "last samurai".

彼はラストサムライで刀鍛冶として参加したことでも知られてるの。

So, I'm sooooooo excited for the sword!!""
そう。わたし、すーーーーーっっっっごいこの刀に興奮してるんだ。


{D1642561-69C7-450E-B981-E59D35A1B94F:01}

{9C2F929C-0DF8-44AA-8037-EE96C1F3EB49:01}

{11679842-F2B0-4479-B053-B06D7835E91B:01}

I start trying post article in English on this blog, then I introduce this great news for me.

わたしは記事を英語でこのブログに書いてみる試みを始めたのでこの素晴らしい出来事を紹介してみました。

If you guys interested in swords and sword smith, please do not hesitate to ask.
I'll answer as possible as I can, and if your question is too hard for me, I'll study with you ;)
もしあなたたちが刀とか、刀鍛冶とかに興味があればご遠慮なく質問してね。
もしあなたの質問がわたしに難しすぎたら、あなたと一緒に勉強するよ、

Let's enjoy Japanese sword and sword culture;)

(And if you find my English, and grammar mistake, please let me know... I still studying English)


刀とか、刀文化楽しみましょー

Thank you.
どうも。