Why / Avril Lavigne 【歌詞和訳】

 

注意かなり意訳してます!

和訳はあくまで個人的な解釈であり、どう読み取るかは個人の自由です犬

 

 

https://youtu.be/_TrnzjY1zOY

 

 

 

Why do you always do this to me

 

なんでいつも私にそういうことをしてくるの

 

Why couldn't you just see this through me

 

なんで私だけのことをきちんと見てくれないの

 

How come you act like this like you just don't care at all

 

なんで気にしてないフリをするの

 

Do you expect me to believe I was the only one to fall

 

私だけが終わらせようとしたと思ってほしいの?

 

 

I can feel I can feel you near me

 

私はね あなたを近くに感じることができる

 

Even when you're far away

 

どんなに遠くにいても

 

I can feel I can feel you baby why

 

あなたは近くにいると思っているのに なんで

 

 

It's not supposed to feel this way

 

こんな気持ちになるはずじゃなかった

 

But I need you I need you

 

でも あなたがいい あなたがいい

 

More and more each day

 

日に日に気持ちは増していくの

 

It's not supposed to hurt this way

 

こんな風に傷つくはずじゃなかった

 

But I need you I need you I need you

 

でも あなたがいい あなたがいい あなたじゃないとダメなの

 

Tell me

 

教えてよ

 

Are you and me still together

 

まだ終わってないんだって

 

Tell me

 

教えて

 

You think we could last forever

 

私たちずっと一緒にいられるのかな

 

Tell me    Why

 

ねえ

 

 

Hey listen to what we're not saying

 

沈黙にも意味があるんだよ

 

Let's play a different game then what we're playin'

 

今までとは関係性を変えてやり直してみようよ

 

Try to look at me and really see my heart

 

私を見ようとして 本心をちゃんと見ようとして

 

Do you expect me to believe I'm gonna let us fall apart

 

私のせいで終わりに向かってると思ってほしいの?

 

 

I can feel I can feel you near me

 

私はね あなたを近くに感じることができる

 

Even when you far away

 

どんなに遠くにいても

 

I can feel I can feel you baby why

 

あなたは近くにいると思っているのに なんで

 

 

It's not supposed to feel this way

 

こんな気持ちになるはずじゃなかった

 

But I need you I need you

 

でも あなたがいい あなたがいい

 

More and more each day

 

日に日に気持ちは増していくの

 

It's not supposed to hurt this way

 

こんな風に傷つくはずじゃなかった

 

But I need you I need you I need you

 

でも あなたがいい あなたがいい あなたじゃないとダメなの

 

Tell me

 

教えてよ

 

Are you and me still together

 

まだ終わってないんだって

 

Tell me

 

教えて

 

You think we could last forever

 

私たちずっと一緒にいられるのかな

 

Tell me    Why

 

ねえ

 

 

So go and think about

 

だから行動して とにかく考えてよ

 

Whatever you need to think about

 

考えなきゃいけないことはなんでも

 

Go on dream about

 

夢を見続けてよ

 

Whatever you need to dream about

 

夢見なきゃいけないことは何でも

 

Then come back to me 

 

そしたら 私たち戻れると思うの

 

When you know just how you feel you feel

 

あなたが本当の気持ちに気づいたときに

 

 

I can feel I can feel you near me

 

私はね あなたを近くに感じることができる

 

Even when you far away

 

どんなに遠くにいても

 

I can feel I can feel you baby why

 

あなたは近くにいると思っているのに なんで

 

 

It's not supposed to feel this way

 

こんな気持ちになるはずじゃなかった

 

But I need you I need you

 

でも あなたがいい あなたがいい

 

More and more each day

 

日に日に気持ちは増していくの

 

It's not supposed to hurt this way

 

こんな風に傷つくはずじゃなかった

 

But I need you I need you I need you

 

でも あなたがいい あなたがいい あなたじゃないとダメなの

 

Tell me

 

教えてよ

 

Are you and me still together

 

まだ終わってないんだって

 

Tell me

 

教えて

 

You think we could last forever

 

私たちずっと一緒にいられるのかな

 

Tell me    Why

 

ねえ

 

 

 

なんとも切ない曲…

私は、倦怠期中の女の子の叫びに聞こえました。

どんどん関係が悪くなっていっているのはわかっているけど、

希望を捨ててはいない、彼を信じたい、という感じのぐすん

 

アヴリルの「I need you」の歌い方に、心を持っていかれます。

ギターのカッティングもめちゃくちゃかっこいいですよね。

 

以上、ご覧いただきありがとうございましたニコハート