I got injured last week, so I'm not feeling well and my head still hurts.

先週ケガをしてしまったので、体調が悪く、まだ頭が痛いです。

 

 It all started on the play ground.
すべては、遊び場から始まりました。
 

I was watching our students on the school grounds, and the 2nd-grade boys were kicking a ball.

校庭で生徒の様子を見ていたら、小学2年生の男子がボールを蹴ってあそんでいました。
 

A boy was chasing the ball and it was rolling toward me.

ある男の子が追いかけていたボールが、私の方に転がってきました。
 

I stopped it with my foot for him, but surprisingly, he tackled me!

私はその子のために足でボールを止めたのですが、なんとその子は私にタックルしてきたのです!
 

At that moment, I fell down on the ground and hit my head.

その瞬間、私は地面に倒れ、頭を打ちました。
 

For about 5 minutes, I couldn't stand up, so I remained laying on the ground.

5分くらいは立ち上がれなかったので、そのまま地面に寝転んでいました。
 

 

After 30 minutes, I decided to go to a clinic to have/get my head checked because I got a big bump.

30分後、大きなたんこぶができたので、クリニックに行って診てもらうことにしました。
 

I got an x-ray, and the doctor said that there was nothing wrong with my head.

レントゲンを撮ったところ、特に異常はないと言われました。
 

I was relieved to hear that, but my head, neck, and other parts of my body still hurt.
でも、まだ頭や首などが痛みました。


Next Monday, I got a CT and some x-rays at a different hospital.

翌週月曜、別の病院でCTとレントゲンを撮りました。

 

The doctor said that I have mild whiplash, so I need to avoid doing sports or moving hard in daily life.

ドクターからは、軽いむち打ち症なので、スポーツや日常生活で激しく動くことは避けるようにと言われました。

 

My pain will continue for at least a couple more weeks.

私の痛みは少なくともあと2週間は続くでしょう。

 

I will be able to work but I need to stay in the classroom and avoid going to the playground.

仕事はできるだろうが、室内で過ごし、校庭遊びは避けるように言われました。

 

 

Nevertheless, my head, neck, and right arm still hurt.

それでもなお、頭、首、右腕はまだ痛いです。

 

 

I'm worried about the after-effects of the injury/incident.

怪我の後遺症が心配です。

 

I have an appointment to see my acupuncturist this Saturday.

今週の土曜日に、鍼灸師に診てもらうことにしました。

 

 

Anyway, I'm ok!

ま、とにかく、私は大丈夫です!

 

I thank myself for my strong body!
自分の丈夫な体に感謝です!



 


https://www.jcatny.com/tomtakasaki
 

The official Facebook Page TOM@TAKASAKI

 

 

LINEスタンプ第2弾発売中です!

Kawaii English and Japanese stickers 2
 


https://store.line.me/stickershop/product/13309293
 

ランキングに参加しています。

▼ポチっていただけると嬉しいです♪

にほんブログ村 英語ブログ やり直し英語へ

にほんブログ村 英語ブログへ