ザ・ウィークエンドの『blinding lights』を和訳しました。

リリース・2019年。

 

 

I've been tryna call
ずっと電話しようとしてる

I've been on my own for long enough
ウンザリしてるんだ 独りの時間が多すぎて 

 

Maybe you can show me how to love, maybe
多分 君なら見せてくれる どうやって人を愛するのか

 

I'm going through withdrawls
君に逢いたくて仕方ないんだ

 

You don't even have to do too much
必要以上に愛してくれなくてもいいから

 

You can turn me on with just a touch, baby
君が触れるだけで僕は変われるんだよ

I look around and
辺りを見渡すと

 

Sin City's cold and empty (Oh)
罪深い街は冷たく 空虚に満ちている

 

No one's around to judge me (Oh)
誰も深く僕に関わろうとはしない

 

I can't see clearly when you're gone
君がいなくなったら 僕はもう何も見えなくなってしまう

I said, ooh, I'm blinded by the lights 
言ったよね 街の光が眩しすぎて 眼が眩むって

 

No, I can't sleep until I feel your touch
ダメだ 君が触れてくれるまで僕は眠れない

 

I said, ooh, I'm drowning in the night
言ったよね 僕は溺れてしまってると この闇の中で

 

Oh, when I'm like this, you're the one I trust
Hey, hey, hey
こんな風になってしまったら 信頼出来るのは君だけなんだ

I'm running out of time

時間がなくなっていく

 

'Cause I can see the sun light up the sky
太陽が空を照らしているのが見える

 

So I hit the road in overdrive, baby, oh
だから 僕は急がなきゃいけない

The city's cold and empty (Oh)
罪深い街は冷たく 空虚に満ちている

 

No one's around to judge me (Oh)
誰も深く僕に関わろうとはしない

 

I can't see clearly when you're gone
君がいなくなったら 僕はもう何も見えなくなってしまう

I said, ooh, I'm blinded by the lights
言ったよね 街の光が眩しすぎて 眼が眩むって

 

No, I can't sleep until I feel your touch
ダメだ 君が触れてくれるまで僕は眠れない

 

I said, ooh, I'm drowning in the night
言ったよね 僕は溺れてしまってると この闇の中で

 

Oh, when I'm like this, you're the one I trust
こんな風になってしまったら 信頼出来るのは君だけなんだ

I'm just calling back to let you know (Back to let you know)
この道を歩く 君に伝えたい事があるから(これだけは伝えておきたいんだ) 

 

I could never say it on the phone (Say it on the phone)
電話で伝える事は出来ない(電話じゃダメなんだ) 

 

Will never let you go this time (Ooh)
今度こそ 絶対に君を離さない

I said, ooh, I'm blinded by the lights
言ったよね 街の光が眩しすぎて 眼が眩むって

 

No, I can't sleep until I feel your touch
ダメだ 君が触れてくれるまで僕は眠れない

 

Hey, hey, hey
Hey, hey, hey
I said, ooh, I'm blinded by the lights
言ったよね 街の光が眩しすぎて 眼が眩むって

 

No, I can't sleep until I feel your touch
ダメだ 君が触れてくれるまで僕は眠れない

 

 

 

Blinding Lights Blinding Lights
 
Amazon