スリップノットの『Birth Of The Cruel』を和訳しました。

リリース・2019年。

 

 

I’m just a Judas, 

俺はただの裏切り者だ

 

looking for a silver line 
希望の光を探してる

and tomorrow is still a step behind
未だに明日が来る気配はねぇけどな

 

Hey Hey Drama, 

なぁ おい 下らねぇテレビドラマ

 

I’d love to be a waste of your time
大好きなお前のおかげで 時間をかなり無駄にしちまったよ

 

Oh no thanks so much for wasting mine, so hear me out
あぁ マジでありがとな 暇潰しが出来たぜ 

だからよ 最後まで聞いてくれ 

Let’s hear it for the Damaged

傷付く為に聞いてくれよ

 

Who understands but the Broken?
壊れないで理解出来た奴はいるか?

 

Developed in the arms of spite
悪意に抱かれながら練ったんだ

 

I’m all fucked up and I make it look good

俺はもう終わってるけどよ それをカッコ良くしてぇんだ

 

Adrenalin Sight tonight

今夜はやけに明るいな

 

I’m overthrown 

俺という存在は滅びた

 

I’m over your Throne 

俺はお前の玉座を飛び越えちまった

 

I’m over it
俺は終わったんだ

SICK SICKENED SICKENING

病む 病んでいた 病んでいる 

 

I’M STRICKEN BY THE FIST
俺はブン殴られた

 

BLESSED ARE THE FIRES THAT HAVE BURNED ME
祝福が俺を焼き尽くしている

 

LISTEN TO THIS 

聞いてくれ

 

THE LESSON IS NEVER UNDERESTIMATE THE AGONY
聞いてくれよ 苦しみを甘く見るな 

 

DEATH OF THE FOOL

愚か者が死に

 

BIRTH OF THE CRUEL
残酷さが生まれたんだ

Remember how you spent the best part of forever in a state of pure disease
忘れるな どうやって最高の時間を過ごしたのか 

純粋なる病魔に蝕まれながら 

 

It was another thing altogether to forget that you brought out the worst in me
俺の最悪な部分をお前が暴いた 

それを忘れちまうって事とはまた別の話だ

 

Hey Karma, you don’t feel like I do you just wish you’d hate like I do
なぁ 人間の業よ 俺みてぇにはなりたくないだろ? 

憎んでるんだろ? 俺みてぇによ   


We are the Bitter

俺達は冷淡で

 

The Maladjusted and Wise

社会に溶け込めない賢い人間だ

 

Fighting off a Generation too uptight
保守的な老いぼれ共と闘ってる

 

We’re all dressed up with nobody to kill

誰も殺さねぇ 俺達は正装に着替えるんだ 

 

The Rhetoric Stops Tonight
今夜はな 美辞麗句はやめようぜ

 

I’m overthrown

俺という存在は滅びた

 

I’m over your Throne

俺はお前の玉座を飛び越えちまった

 

I’m over it
俺は終わったんだ

Now’s not the time for denying

もう否定するのはやめようぜ

 

shifting the focus to scare
恐怖に焦点を当てないとな

 

Let’s not forget we’re all guilty
俺達は罪を犯した それを忘れるな

 

All three dimensions polluted by earnest despair
絶望しかない この現実世界には

 

I’m overthrown

俺という存在は滅びた

 

I’m over your Throne

俺はお前の玉座を飛び越えちまった

 

I’m over it

俺は終わったんだ