Suedeの『Stay Together』を和訳しました。
リリース・1994年。









イメージ 1



Come to my house tonight
今夜俺の家に来なよ

We can be together in the nuclear sky
放射能で汚染された空の下 
君と一緒に居られるから

And we will dance in the poison rain
俺達は踊る 毒の雨の中を

And we can stay a while in heaven today
今日俺達は少しの間 天国に居られるんだ

Let's stay together
さぁ 一緒に居よう

Let's stay, these days are ours
さぁ 一緒に居ようよ 
これからの日々は俺達のモノ

Let's die together?
一緒に死ぬ?

Two hearts under the skyscrapers
摩天楼の下にある2つの心

Come to my arms tonight
今夜 俺の腕に抱かれなよ

Just you and me together under the electric light
電灯の灯りの下 君と俺は二人きり

And she will dance in the poison air
彼女は放射能に汚染された空気の中 
踊るんだろうね

And we can stay a while by the motorway there
俺達は其処にある高速道路の側に暫く居られるよ

Let's stay together
さぁ 一緒に居よう

Let's stay(he's dangerous)
さぁ 一緒に居よう(奴等は危険だ)

And let's die together
一緒に死ぬ?

Two hearts under the skyscrapers
摩天楼の下にある2つの心

There's time bomb in the high rise
高層マンションには時限爆弾が仕掛けてある

There's a blue suburban dream
郊外には憂鬱な夢があるだけ

Will I see you up in paradise
天国に行けば君に会えるだろうか?

Or have you come to catch me?
それとも君は俺を捕まえに来たのかい?

Come to my arms, I'm lost
俺の腕の中に来なよ 
俺はこの世界で迷子になっている

Just you and me together in the year of the horse
午年(うまどし)に君と俺は二人きり

Single file in the nuclear night
核に破壊された夜 俺達は一列に歩く

And we could feel a little closer,
少し近付いたと感じる事が出来た 多分ね

As we tumble through the sky
この空の下で俺達が苦しむ時

Let's stay together
そんな時は一緒に居よう

Let's stay, these days are ours
さぁ一緒に居よう これからの日々は俺達のモノ

Let's stay together
さぁ一緒に居ようよ

Two hearts under the skyscrapers
摩天楼の下に2つの心がある

Let's stay together
さぁ一緒に居よう

Let's stay, in this broken down love
一緒に居よう 壊れ落ちた愛の中

Let's stay together
さぁ一緒に居よう

Two hearts under the skyscrapers
摩天楼の下に2つの心がある

イメージ 2