Jason Mraz & Colbie Caillatの『ラッキー』を和訳しました。
リリース・2008年。
       







イメージ 1



Do you hear me?
聞こえているかい?

Talking to you
君に向かって話しているんだけどね

Across the water
海を越え

Across the deep blue ocean
そう この青い大海原を越えて

Under the open sky
大空の下に居る君に向かって

Oh my, baby I'm trying
話し掛けようと試しているんだ

Boy I hear you in my dreams
『貴方の声 夢で聞いてるよ』

I feel your whisper across the sea
『海を越えて貴方が私に囁いているのを感じる』

I keep you with me in my heart
『私の心には何時も貴方が居る』

You make it easier when life gets harder
『だから辛い事だって乗り越えられるの』

Lucky I'm in love with my best friend
幸運だよ 僕にはこんなにも深く愛せる人が居る

Lucky to have been where I have been
幸運さ 今迄歩んで来た道のりが君に繋がっていたんだからね

Lucky to be coming home again
本当に幸運だよ 僕には帰れる場所がある

They don't know how long it takes
他の人達には分からないだろうね 僕がどれだけ待ったか

Waiting for a love like this
君の様な女性を待っていた

Every time we say goodbye
さよならを言う度に何時も思う

I wish we had one more kiss
もう一回キスをしておけば良かったって

I'll wait for you, I promise you I will
『貴方を待ち続けてるから』 必ず戻る 約束するよ

Lucky I'm in love with my best friend
幸運だよ 僕を理解してくれる君に出逢い愛し合えて

Lucky to have been where I have been
幸運さ 長い道のりだったけど君に繋がっていたのだから

Lucky to be coming home again
幸運だよ 僕にはまた帰れる場所がある

Lucky we're in love in every way
幸運だよね 僕達は心から愛し合っている

Lucky to have stayed where we have stayed
幸運さ 君と一緒に居れるんだから その全ての時間に感謝している

Lucky to be coming home someday
本当に幸運だよ 何時の日か僕には帰れる場所がある

And so I'm sailing through the sea
だから僕は海を越えて進む事が出来るんだよ

To an island where we'll meet
僕は君が居る島へと向かう 再び出逢う為に

You'll hear the music fill the air
聴こえるかい? 辺りに音楽が満ちている

I'll put a flower in your hair
君の髪に花を飾るよ

Though the breezes through the trees
風が木々を揺らす 美しい光景だけど

Move so pretty, you're all I see
僕には君しか見えない

As the world keeps spinning round
時間は進み続ける 止まる事無く

You hold me right here right now
今すぐ僕を抱き締めてくれ 今すぐ

Lucky I'm in love with my best friend
幸運だよ こんなにも僕を理解してくれる人間と愛し合えて

Lucky to have been where I have been
幸運さ 歩んで来た道のりが君に繋がっていたんだからね

Lucky to be coming home again
幸運だよ 僕には帰れる場所がある

Lucky we're in love in every way
幸運だよね 僕達は心から愛し合っている

Lucky to have stayed where we have stayed
幸運だよ 君と一緒に歩んで来れた 本当に感謝している

Lucky to be coming home someday
僕は幸運だよ 時が経っても帰れる場所があるのだから

イメージ 2