museの『ザ・スモール・プリント』を和訳しました。
この曲は2003年に発売されたサードアルバム『アブソリューション』に収録されています。




イメージ 2


Take, take all you need
持って行け 持って行けよ お前の必要なもの全て

And I'll compensate your greed
強い欲望を満たしてやる

With broken hearts
お前の魂と引き換えにな

Sell, I'll sell your memories
売ってやる お前の記憶も売ってやるよ

For 15 pounds per year
一年15ポンドでな

But just the good days
楽しかった日々の記憶だけだ

Say, it'll make you insane
お前に狂気をくれてやる

And it's bending the truth
真実をねじ曲げてやる

You're to blame
愚かな自分を非難しろ

For all the life that you'll lose and
お前が失う人生の全ては己の責任だ

You watch this space
お前は何も無い空間を見詰めているが

And I'm going all the way
俺はこのまま好きにやらせてもらう

And be my slave to the grave
お前は墓場に行く迄俺の奴隷だ

I'm a priest God never paid
俺は闇の聖職者 神ですら俺には干渉出来ない

Hope, I hope you've seen the light
願ってやる お前が偽りの光を見付けられる様に

'cause no one really cares
お前を本当に気にしてくれる人間なんて誰も居ない

They're just pretending
気遣うふりをしているだけだ

Sell, and I'll sell your memories
望むなら売ってやる お前の記憶を

For 15 pounds per year
一年間15ポンドでな

But you can keep the bad days
それとも最悪の日々を過ごすのか 好きな方を選べ

Say, it'll make you insane
お前を狂わせてやる

And I'm bending the truth
真実をねじ曲げてな

You're to blame
己自身を責め立てろ

For all the life that you'll lose and
お前の人生を全て台無しにしたのはお前自身だ

You watch this space
お前は何も無い場所を見詰めている様だが

And I'm going all the way
俺はこのまま好きにやらせてもらうぞ

And be my slave to the grave
お前は死ぬ迄俺の奴隷になれ

I'm a priest God never paid
俺は神すらも欺く闇の聖職者だ

Say, it'll make you insane
お前をイカれた男にしてやる

And I'm bending the truth
真実を全てねじ曲げてな

You're to blame
自分自身を責め続けろ

For all the life that you'll lose and
己の人生を台無しにしたのは全てお前の責任だ

You watch this space
お前は何も無い空間を見詰めているが

And I'm going all the way
俺はお前の意思なんぞ無視して好きにやらせてもらう

And be my slave to the grave
お前は墓場に行く迄俺の奴隷となれ

I'm a priest God never paid
俺は神をも恐れぬ闇の聖職者だ

イメージ 1