Peter - Taylor Swift 歌詞和訳

 

 

 

 

[Verse 1]
Forgive me, Peter
My lost fearless leader
In closets like cedar
Preserved from when we were just kids
Is it somethin' I did?
The goddess of timing
Once found us beguiling
She said she was trying
Peter, was she lying?
My ribs get the feeling she did

ピーター、私を許して

失われた私の勇敢なリーダー

杉のようなクローゼットの中で

子供の時のままとり残されてる

私のせいなの?

時間の女神は

惑わされる私たちを見て

努力はしてるって言ってたけど

ピーター、女神は嘘をついていたの?

私はそんな気がする

[Pre-Chorus]
And I didn't wanna come down
I thought it was just goodbye for now

 

私は降りてきたくなかった

一時的な別れだと思ってた

[Chorus]
You said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
Thеn you were gonna come find mе
Said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Words from the mouths of babes
Promises oceans deep
But never to keep
Oh, never to keep

 

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

子供の口から出る言葉は

海よりも深い約束

でも決して守られることはない約束

決して守られることはない

 

[Verse 2]
Are you still a mind reader?
A natural scene stealer?
I've heard great things, Peter
But life was always easier on you
Than it was on me
And sometimes it gets me
When crossing your jet stream
We both did the best we could do
Underneath the same moon
In different galaxies

 

今でも人の心が読めるの?

今でも生まれつきの主役なの?

ピーター、あなたの素晴らしい噂を聞いてるわ

でも人生はあなたには優しくて

私には厳しかった

時々、心が揺さぶられるの

あなたの飛んだ後の風を感じる時

私たちは最善を尽くしたわ

同じ月の下で

違う銀河の中で

[Pre-Chorus]
And I didn't wanna hang around
We said it was just goodbye for now

 

私はそこにいたくなかった

一時的な別れだと思ってた


[Chorus]
You said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Words from the mouths of babes
Promises oceans deep
But never to keep
Never to keep

 

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

子供の口から出る言葉は

海よりも深い約束

でも決して守られることはない約束

決して守られることはない

 

[Bridge]
And I won't confess that I waited, but I let the lamp burn
As the men masqueraded, I hoped you'd return
With your feet on the ground, tell me all that you'd learned
'Cause love's never lost when perspective is earned
And you said you'd come and get me, but you were twenty-five
And the shelf life of those fantasies has expired
Lost to the "Lost Boys" chapter of your life
Forgive me, Peter, please know that I tried
To hold on (Hold on) to the days (To the days)
When you were mine
But the woman who sits by the window
Has turned out the light

 

ずっと待っていたとは言わないけど、ランプは灯してたの

みんながパーティーを楽しんでいる時も、あなたが戻ってくることを願った

あなたが地に足をつけて、学んだことを教えてくれることを願った

新しい視点を学んだ時に、愛が失われることは決してないから

あなたは私のもとに戻ってくるって言ったけど、あなたは25歳だった

そんな空想の有効期限はもう切れちゃって

ネバーランドの子供たちとのあなたの人生の一幕に、あなたを失った

ピーター、私を許して、私だって努力はしたの

あなたと一緒だった日々にしがみつく努力を

でも窓のそばに座る女性は

もうランプを消してしまった

[Chorus]
You said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
You said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
You said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Said you were gonna grow up
Then you were gonna come find me
Words from the mouths of babes
Promises oceans deep
But never to keep

 

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

大人になるって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

大人になるって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

あなたは大人になるって言った

そして私を見つけに来るって

子供の口から出る言葉は

海よりも深い約束

でもその約束は決して守られることはない