Olivia Rodrigo - happier 歌詞和訳

 

We broke up a month ago

Your friends are mine, you know, I know

You've moved on, found someone new

One more girl who brings out the better in you

And I thought my heart was detached

From all the sunglight of our past

But she's so sweet, she's so pretty

Does she mean you forgot about me?

 

1ヶ月前に別れたけど

あなたの友達とは友達、知ってるよね

あなたは前に進んで、新しい誰かを見つけた

あなたのいい部分を引き出してくれる子をもう1人見つけた

私たちの過去の輝かしい日々から

もう心は離れてると思ってた

でもあの子は優しいし、すごくかわいい

あの子といるってことは、もう私のことは忘れちゃったってことなの?

 

Oh, I hope you're happy

But not like how you were with me

I'm selfish, I know, I can't let you go

So find someone great, but don't find no one better

I hope you're happy, but don't be happier

 

あなたに幸せでいてほしい

でも私といた時とは違う幸せ

自己中だよね、わかってる、でもあなたを忘れられない

だから素晴らしい人を見つけてね、でも私よりいい人は見つけないで

あなたに幸せでいてほしい、でも私といた時より幸せにならないで

 

And do you tell her she's the most beautiful girl you've seen?

An eternal love bullshit you know you'll never mean

Remember when I believed

You meant it when you said it first to me?

And now I'm pickin' her apart

Like cuttin' her down will make you miss my wretched heart

But she's beautiful, she looks kind

She probably gives you butterflies

 

君は今まであった中で一番美しい、ってあの子に伝えるの?

本意とは全然違う、見た目の愛についてのデタラメ

私は信じたわ、覚えてるでしょ

初めて私にこの言葉を言ったときは本当にそう思ってた?

そして私はあの子のことで文句を言ってる

まるであの子を傷つけることであなたが私の惨めな心を恋しがるかのように

でもあの子は綺麗よ、すごく優しそう

きっとあなたを緊張させるような子なのね

 

I hope you're happy

But not like how you were with me

I'm selfish, I know,  I can't let you go

So find someone great, but don't forget no one better

I hope you're happy

I wish you all the best, really

Say you love her, baby

Just not like you loved me

And think of me fondly when your hands are on her

I hope you're happy, but don't be happier

 

あなたに幸せでいてほしい

でも私といた時とは違う幸せ

自己中だよね、わかってる、でもあなたを忘れられない

だから素晴らしい人を見つけてほしい、でも私よりいい人は見つけないで

あなたに幸せでいてほしい

ベイビー、彼女を愛してるって言っていい

でも私とは違う愛し方

あなたの手があの子の手の中にある時に私のことを思ってよ

あなたに幸せでいてほしい、でも私といた時より幸せにならないで

 

I hope you're happy

Just not like how you were with me

I'm selfish, I know, can't let you go

So find someone great, but don't find no one better

I hope you're happy but don't be happier

 

あなたに幸せでいてほしい

ただ私といた時とは違う幸せ

自己中だよね、わかってる、でもあなたを忘れられない

だから素晴らしい人を見つけてほしい、でも私よりいい人は見つけないで

あなたに幸せでいてほしい、でも私といた時より幸せにならないで