I sit and watch you reading with your head low

I wake and whatch you breathing with your eyes closed

I sit and watch you

I notice everything you do or don't do

You're so much older and wiser, and I

 

私は椅子に座り、下を向いて本を読むあなたをみてる

私は起きて、目を閉じて呼吸をするあなたをみてる

私は座り、あなたをみる

あなたがすること、しないこと、全てがわかる

あなたは歳もずっと上だし、ずっと賢い、そして私は

 

I wait by the door like I'm just a kid

Use my best colors for your portrait

Lay the table with the fancy shit

And watch you tolerate it 

If it's all in my head, tell me now

Tell me I've got it wrong somehow

I know my love should be celebrated

But you tolerate it

 

ドアの側でちっちゃな子供みたいに待って

私が持ってる最高の色であなたを描き

おしゃれなものでテーブルを準備する

こんなに頑張っているのに、あなたは我慢してる

私の気のせいだったなら、いま教えてよ

私が何かを間違ってるなら、教えてよ

私の愛はもっと喜ばれるべき

こんなに頑張っているのに、あなたは我慢してる

 

I greet with a battle hero's welcome

I take your indiscretions all in good fun

I sit and listen, i polish plates until they gleam and glisten

You're so much older and wiser and I

 

戦場の英雄みたいに熱烈な歓迎をして

あなたの過ちも全て楽しいことだって受け取り

私は座ってあなたの話を聞き、ピカピカに光るまで皿を磨く

あなたは歳もずっと上だし、ずっと賢い、そして私は

 

I wait by the door like I'm just a kid

Use my best colors for your portrait

Lay the table with the fancy shit

And watch you tolerate it 

If it's all in my head, tell me now

Tell me I've got it wrong somehow

I know my love should be celebrated

But you tolerate it

 

ドアの側でちっちゃな子供みたいに待って

私が持ってる最高の色であなたを描き

おしゃれなものでテーブルを準備する

こんなに頑張っているのに、あなたは我慢してる

私の気のせいだったなら、いま教えてよ

私が何かを間違ってるなら、教えてよ

私の愛はもっと喜ばれるべき

こんなに頑張っているのに、あなたは我慢してる

 

While you were out building other worlds, where was I?

Where's that man who'd throw blankets over my barbed wire?

I made you my temple, my mural, my sky

Now I'm begging for footnotes in the story of your life

Drawing hearts in the byline

Always taking up too much space and time

You assume I'm fine, but what would you do if I

 

あなたが外で別の世界を作り上げてるとき、私はどこにいたの?

私の有刺鉄線に毛布を被せてくれた人はどこに行ったの?

私はあなたを私の神聖な場所、私の壁画、私の空へと築き上げた

今となってはあなたの人生という物語の脚注にでもなれればいいわ

著者名のところにはハートを描いてる

私はいつも空間と時間を使い過ぎてしまう

あなたは私が大丈夫だと思ってる、でも

 

Break free and leave us in ruins

Took this dagger in me and removed it

Gain the weight of you, then lose it

Believe me, I could do it

If it's all in my head, tell me now

Tell me I've got it wrong somehow

I know my love should be celebrated

But you tolerate it

 

もし私が自由になって、私たちの関係を

めちゃくちゃにして離れていったらどうする?

剣を自分に突き刺して、抜くわ

あなたの分まで抱えていた負担を全ておろして

信じて、私はできるよ

私の気のせいだったなら、いま教えて

私が何かを間違ってるなら、教えてよ

私の愛はもっと喜ばれるべき

こんなに頑張っているのに、あなたは我慢してる

 

I sit and watch you

私は椅子に座って、あなたを見る