Iused to rule the world
Seas world rise when Igive the word
Now in the morning,Isleep alone
Sweep the streets Iused to own


かつて僕は世界を支配していた
僕が言葉を発せば、海はせり上がった
今は、朝にひとりきりで眠る
自分のものだった道路を掃いている


Iused to roll the dice
Feel the fear in my enemy's eyes
listened as the crowd world sing
Now the old king is dead long live the king

かつて僕が賽を振るだけで
敵の目に恐怖が浮かぶのがわかった
群衆の賛歌を聴いた
「古き王は死んだ、新たな王に栄えあれ」


One minute Iheld the key
Next the walls were closed on me
And Idiscovered that my castles stand
Upon pillars of salt and pillars of sand

僕が鍵を握った途端
壁が迫りくる
そして僕の城が
塩の柱と砂の柱で建てられていたと知った




Ihear jerusalem bells a ringring
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field

エルサレムの鐘が鳴り
ローマ軍の聖歌隊の斉唱が聴こえる
僕の鏡になれ 剣と盾になれ
異国へ赴く僕の使徒たち


For somereason Ican'texplain
Once you'd gone there was never
Never an honest word
And that was when Iruled the world

理由は説明できないけど
君が行ってしまってから
正直な助言が聞けなくなった
それが世界を統治していた頃の僕





It was a wicked and wild wind
Blew down the doors to let me in
shattered Windows and the sound of drums
people couldn't believe what I'd become

邪悪な風が吹き荒れ
僕を扉の内側へ押し込めた
窓は粉々になり、太鼓が鳴り響く
僕がこんな事になるなんて
誰も想像しなかっただろう



revolutionaris wait
For my head on a silver plate
Just a Puppet on a lonely strong
Oh who world ever want to be king?

革命者たちは待っているんだ
僕の頭が銀の皿の上に盛られるのを
ただ孤独な権力者の操り人形の王様なんて
誰がなりたがる?



Ihear jerusalem bells a ringring
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field

エルサレムの鐘が鳴り
ローマ軍の聖歌隊の斉唱が聴こえる
僕の鏡になれ 剣と盾になれ
異国へ赴く僕の使徒たち



For some reason I can't explain
I know St Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world

理由は説明できないけど
聖ペテロは僕の名前を呼ばないだろう
正直な言葉は失くなってしまった
それが世界を統治していた頃の僕



oh oh oh oh ohh oh   
oh oh oh oh ohh oh
oh oh oh oh ohh oh    
oh oh oh oh ohh oh
oh oh oh oh ohh oh





Ihear jerusalem bells a ringring
Roman cavalry choirs are singing
Be my mirror, my sword and shield
My missionaries in a foreign field

エルサレムの鐘が鳴り
ローマ軍の聖歌隊の斉唱が聴こえる
僕の鏡になれ 剣と盾になれ
異国へ赴く僕の使徒たち



For some reason I can't explain
I know St Peter won't call my name
Never an honest word
But that was when I ruled the world

理由は説明できないけど
聖ペテロは僕の名前を呼ばないだろう
正直な言葉は失くなってしまった
それが世界を統治していた頃の僕






〈Viva La Vida −美しき生命−〉coldplay

作詩作曲  Christopher Martin.Guy Rupert Berryman.
Jonathan Mark Buckland .William Champion





コールドプレイと言うと、私はこの〈Viva La Vida〉を思い出します。

LINEブログで書いていた頃

まだブログを始めたばかりだった頃です。

3年ぐらい前になりますね。
まだまだニワカです。(^_^;)


他のブログの人が、この曲をブログで紹介していたのを聴いて、コールドプレイを初めて知ったんですよね。


それからコールドプレイは好きになりました。(*^^*)
主にYouTubeで聴いています。


コールドプレイの曲は、他にはSINGの主題歌の〈A sky full of stars〉、〈yellow〉も好きですよ。(*^^*)



この〈Viva La Vida〉、意味は人生讃歌とか、人生万歳って意味なんですけど、邦題は〈美しき生命〉


歌詞からは〈美しき生命〉なんて、ちょっと思い浮かばないのですが、曲を聴いていると、なんとなく深く曲の中に入ってしまいそうになります。




寒い、ある冬の早朝

昨夜降った雪が街を覆い、白く清らかな朝

吐く息も白く

冷たくも、身が引き締まる心地の良い空気

朱く染まる東の空の端に

朝日が光りを空に映し、挿し始める

なんとなく

そんな朝に出逢うと

寒いけど、しばらく魅入って、写真を撮ったりしてしまいます。


なんとなく、この曲は朝、清々しい早朝に聴きたくなります。(*^^*)

実はいつかこの曲を載せようと思っていたけど、イメージとして、雪が止み、降り積もった早朝の写真を撮りたいと思っていて、、、



散ら散らと冷たい風に混じって、小さな雪が降るぐらいで、道路も街も今は雪がないんです。(¯―¯٥)ザンネン









































Watch your thoughts, for they become words. 
Watch your words, for they become actions. 
Watch your actions, for they become habits. 
Watch your habits, for they become character. 
Watch your character, for it becomes your destiny.



考えは言葉となり、
言葉は行動となり、
行動は習慣となり、
習慣は人格となり、
人格は運命となる。







Love does not consist in gazing at each other, but in looking together in the same direction.


愛はお互いを見つめ合うことではなく、ともに同じ方向を見つめることである。


サン=テグジュペリ














When it is dark enough, you can see the stars.


どんなに暗くても、星は輝いている。

エマーソン








Every morning is a beautiful morning.

毎朝が美しい朝である。

テリ・ギルメット



Thank you for everything.
I really appreciate your kindness.
Thank you for taking the time to read all of my blog. 
I would like to thank you all.
Please let tomorrow be a good day also.
See you later, alligator.
In a while, crocodile.