先月末辺りから宗教勧誘から助けて欲しいという依頼を受けてました。

I was asked that want you to help me from religious solicitation from the end of last month.

 

顕正会という宗教だったんですが、一度入会したら退会する措置がないそうです。

It was a religion called a Kenshokai.It is said that there is no measure to withdraw if joining.

 

それを伝えたら依頼者は泣き出しました。

When telling that, the client started crying.

 
それ以降連絡が途絶えました。
Liaison has ceased since that time.
 
依頼者は海外からの留学生でした。

The client was an international student from overseas.

 

しかし本日電話連絡がありました。
But There was a phone call today.
 
詳しい話を聞いてみると親しい人から勧誘を受けたので固辞すると人間関係が壊れるとのことでした。
When I heard a detailed story, he seems to have been recruited from close friends.He said that refusing it would break human relationships.
 
私もこれ以上踏み込むことは無理強いすることになると察しました。
I also thought that it would be impossible for me to step beyond this.
 
本人も今の所は悪い待遇は受けていないとのことでした。

The person himself also said that he did not receive bad treatment at the moment.

 
念の為に何か嫌なことがあったら連絡をくださいとは伝えておきました。
As a precaution, I told you to contact me if there is something unpleasant.