【Armored Warfare】teamtactics and ridgeline | Kill-Zone Survivor

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WoTに嫌気がさしてAWFに転向したプレイヤーの愚痴ブログ

我々は通常、稜線や遮蔽物、車体姿勢による跳弾などを上手く使って撃ち合いをするのであり、車体全体を敵に晒すのは、敵位置把握や注意を逸らすなどの、陽動以外に考えられない。稜線や遮蔽物を使う基本が出来てないというのならば、それは無駄なスーサイドアタックでありそのプレイヤーはバトル時間が長ければ長いほど何らチーム勝利に貢献していない可能性がある。

 

We usually use ridges, cover, and bounces depending on the hull position to engage in firefights, and the only way to expose the entire vehicle to the enemy is to distract the enemy, such as positioning the enemy or distracting him. If you don't have the basics of using ridges and cover, it's a useless suicide attack, and the longer the player fights, the more likely they are not contributing to the team's victory.

 

 

以下はマップに示した地形で日常のプレイで考えられる敵が愚かな場合のシチュエーションと味方の効果的な作戦の例を示す。等高線が示す一番標高の低いところを使うルートで①に到達した味方の援護に②に援軍が到着し、クロスファイアの形勢が取れている状態でありA位置にいる敵と白線で示した稜線越しに撃ち合っている。しかし、これだけでは、ほぼ正面装甲の撃ち合いにしかならず、即背面への攻撃が必要である。そこで、③山頂に登って車体を晒し、Bの位置に敵が存在するか撃たせることで確認する。Bの位置に敵が居なければ、等高線の一番標高の低いルートを通って青い太線の丸で示した位置に移動できれば、敵に集中砲火を浴びせることができる。敵は火力の分散を余儀なくされ、必然的に敗北する。こういう作戦は、テーブルを使って、じっくり考えるというようなことではなくその場で思いつく、またその作戦がPvPにおいてチーム全体で共有されることはまず無いだろう。洞察力のある数人のプレイヤーの思考の中でただ解り合うものであり、その数人のプレイヤーが勝敗を握る。私は、ヘッドセットなどを用いてこのような作戦を指揮することには反対であり、プレイヤー同士のフラットな関係性の中で生み出される変幻自在なインスピレーションを毎回個人個人が目指すことがゲームを盛り上げると考える。

The following is an example of an effective strategy for allies and situations where the enemy is stupid in everyday play in the terrain shown on the map. Reinforcements arrive at (2) to support the allies who have reached (1) on the route using the lowest elevation indicated by the contour line, and the crossfire is in a good position, and the enemy in position A is shooting at each other over the ridgeline indicated by the white line. However, this alone is almost nothing more than a frontal armor shootout, and an immediate attack on the rear is required. Therefore, (3) climb to the top of the mountain, expose the vehicle body, and check if there is an enemy at position B by shooting. If there is no enemy at position B, you can take the route with the lowest elevation of the contour line to the position indicated by the blue thick circle and you can concentrate fire on the enemy. 

 

The enemy is forced to disperse his firepower, which inevitably leads to defeat. These strategies are conceived on the fly, rather than sitting at a table and pondering, and are unlikely to be shared by the entire team in PvP. It just works out in the minds of a few discerning players, and those few players decide who wins or loses. I'm opposed to using headsets to orchestrate such operations, and I believe that the game is enlivened by the fact that each individual aims for the transformative inspiration that is generated in the flat relationships between the players.