ドリフトで最も重要な、フロント周りのセッティング
Setting on front section is the most important element for drifting
今回はそんなフロントをよりスムーズに動かす、画期的なパーツをご紹介
Today, introducing very interesting parts herewith.
それがこちらB8-207 BD-8用 ボールエンドキャップ
That is B8-207, Ball End Cap for BD8-2018
YD-2純正のものに比べると、内径の大きさが明らかに違いますね
Look at the above!! Inner circle size at the left is much larger than
the right one YD-2 standard.
実はこの大きさの違いが非常に重要なんです!
お互いにメリット、デメリットがあり
The size difference will drive us very impressive results.
YD-2純正 Standard
メリット クラッシュ時の耐久性 ◎
Advantage : Anti crash, more less damage
デメリット 動きのスムーズさ ○
Disadvantage : Less smooth
BD-8用 2018
メリット クラッシュ時の耐久性 ○
Advantage : Anti crash, little more damage
デメリット 動きのスムーズさ ◎
Disadvantage : More smooth
といった違いがあります。
当然、荒い路面や、グリップレベルが高く、速度が出やすい場所での走行では
YD-2純正の相性が良いですが
In case of very rough surface, high grip, and high speed track,
YD-2 standard version will work better
流行りのタイルやコンクリート、低ℳ路面アスファルトなどでは
やはり動きがスムーズなBD-8がお勧めです
In recent P-tile, Concrete, Low friction asphalt track,
BD-8 2018 version will be smoother and work well for drifting.
フロントの動きがスムーズになれば、フロントの陀残りが改善され
オーバーステアやハンチングも軽減されるので
是非お試しあれo(^▽^)o
Once you got smother in front section, your front steering will be improved.
Reducing over steering and shacking, you may try it and feel it.