初めまして。LOONA(이달의 소녀/今月の少女)のStar English Verを和訳させていただきました。

英語勉強中に加え、意訳が含まれておりますが、ご了承ください。

YouTubeにも和訳動画を投稿しているので、ぜひチェックしていただけますと嬉しいです✨

 

 

You’re in my mind When I’m asleep

私が眠りについた時、あなたは私の心の中にいるの

I’m seeing stars sink in these dreams

夢を見ているときにたくさんの星を見ているの

I don’t wanna spend these hours with nobody else

私はこの時間をあなた以外の誰とも過ごしたくないの

 

I’m in your mind You’re in my dreams

私があなたの心にいて、あなたは私の夢の中にいる

I’m freaking out I don’t wanna leave

私は動揺しているの、私は離れたくない

But so selfishly I want you and nobody else

だから自己中心的になって、私はあなただけが欲しくなるの

 

I can’t deny it I lose I lose my head

私は自分自身を見失ったことを否定できないの

Fight it I do I do 

自分で戦わないと

I can’t deny it I lose I lose all my mind

私は自分自身の心を全部失ったことを否定できないの

 

Starlight Starlight 

星の光

with you shining in my mind

私の心の中であなたがきらきら輝くの

Shine our light all through the night

一晩中光が私たちを照らすの

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

I’m seeing star lights star lights

私はきらきら輝く星の光を見ているの

Us against the sunrise

私たちは太陽の光に反して

Shine our light all through the night

一晩中私たちを光が照らすの

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

These nights go by

夜が早く過ぎて

They’re falling fast

どんどん日が落ちていくの

Here in a moment Gone in a flash

この一瞬であっという間に消えてしまったの

I’d stop the world to know everything is ok

全てが上手くいくということを知るためなら世界を止めることだって出来るよ

 

Cause we’re running we’re running

だって私たちは走り続けていて

 It makes me nervous

それは私をドキドキさせるの

We’re almost for sure barely scratch the surface

私たちは始まりに近づいているの

So close to perfect

完璧に近付いているの

It hurts to throw it away

手放すことに痛みを感じるの

 

I can’t deny it I lose I lose my head

私は自分自身を見失ったことを否定できないの

Fight it I do I do 

自分で戦うんだ

I can’t deny it I lose I lose all my mind

私は自分自身の心を全部失ったことを否定できないの

 

Starlight Starlight

星の光

with you shining in my mind

私の心の中であなたがきらきら輝くの

Shine our light all through the night

一晩中光が私たちを照らすの

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

I’m seeing star lights star lights

私はきらきら輝く星の光を見ているの

Us against the sunrise

私たちは太陽の光に反して

Shine our light all through the night

一晩中光が私たちを照らすの

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

Cause we’re running we’re running 

だって私たちは走り続けていて

it makes me nervous

それは私をドキドキさせるわ

We’re almost for sure barely scratch the surface

私たちは始まりに近づいているの

So close to perfect

完璧に近付いているの

It hurts to throw it away

手放すことに痛みを感じるの

 

 

Starlight Starlight

星の光

with you shining in my mind

私の心の中であなたがきらきら輝くの

Shine our light all through the night

一晩中光が私たちを照らすの

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

Close to me

私の近くに来て

You are all of me

あなたは私の全てなの

 

日本語訳:@syk_loona