2026 New Lexus concept(東京で公開) | シターロ3★(アートと麦酒と…■■日記)

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(2023/09/21▼)
Lexus will give a dramatic first look at its next-generation electric cars in Tokyo next month
レクサスは来月東京で次世代電気自動車の劇的な初披露を予定している


Said to "revolutionise the modular structure of the vehicle body, drastically change the production method, and completely revamp the software platform", the new car will serve as a statement of intent for the Japanese luxury brand as it pushes forward with a plan to electrify its entire line-up by 2035.
「車体のモジュール構造に革命を起こし、生産方法を大幅に変更し、ソフトウェアプラットフォームを全面的に刷新」したこの新型車は、電動化計画を進める日本の高級ブランドの意思表明となるだろう。 2035年までに全ラインナップを揃える。


Lexus has given no further details of the concept – or the production car it previews – but parent company Toyota revealed last week that it will also begin launching a new family of electric cars, touting drastic improvements in range and price compared with the marque's current EVs.

The headline upgrade for the Japanese firm's new family of EVs – set to be shared with their Lexus counterparts – is a new type of lithium ion battery that claims a range of 497 miles from a single charge.
日本企業の新しいEVファミリーの目玉アップグレードは、レクサスと共有される予定で、 1回の充電で497マイルの航続距離を主張する新型リチウムイオン電池だ。


新しいリチウムイオン電池の化学的性質は、最終的には航続距離を621マイルに延ばす「高性能」全固体電池オプションとともに提供されるとトヨタは主張している。レクサスは、この数字を量産車と一致させるという野心をまだ表明していないが、電動スポーツスーパーカーコンセプトの量産バージョンにソリッドステート技術を使用することを示唆している。 




レクサスが東京で披露するコンセプトのデザインは「レクサスらしさを徹底的に追求した」。粒子の粗いプレビュー画像で確認できる詳細には、新しい矢印型のヘッドライト、ミラーの代わりのリアビューカメラ、V10 エンジンを搭載したレクサス LFA スーパーカーにわずかに似たアグレッシブで筋肉質なフロントエンドが含まれます。 

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